به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مایکل اورن، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن روز یکشنبه گفت: اسرائیل، آمریکا را برای مداخله نظامی در ناآرامی های سوریه وادار نمی کند.

مایکل اورن در مصاحبه با روزنامه عبری زبان اورشلیم پست گفت: اسرائیل بر این باور است که قرار گرفتن احتمالی سلاح های شیمیایی سوریه در دست گروه هایی مانند حزب الله لبنان، غیرقابل قبول به شمار می آید.

وی تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا دولت هایی دارای حاکمیت هستند و هر یک از آن ها این حق را دارند که بهترین روش را برای دفاع از خود و برای برخورد با سوریه یا سایر کشورها مشخص کنند.

از سوی دیگر، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه از آمریکا خواست تا با هدف تامین امنیت سلاح های شیمیایی سوریه به مساله مداخله نظامی در این کشور بیندیشد.

پس از آن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیران کابینه خود خواست تا در قبال مساله سوریه سکوت کنند تا از این طریق از بوجود آمدن این احساس که اسرائیل در حال ترغیب جامعه بین الملل برای مداخله مسلحانه در سوریه است، پیشگیری کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، نتانیاهو با اظهارات خود به دنبال اجتناب از این روند است که اسرائیل تلاش می کند تا ایالات متحده را برای انجام یک عملیات نظامی در سوریه ترغیب کند.