سفارت ایران در بغداد پرچم جمهوری اسلامی ایران را به مناسبت درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نیمه افراشته کرد و همچنین یک هیات عالی به نمایندگی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق راهی تهران خواهند شد.

محمد حسین سلطانی فر معاون سفیر ایران در بغداد ضمن تایید این خبر گفت: این هیات شامل ابراهیم جعفری وزیر خارجه، فریاد رواندوزی وزیر فرهنگ، قاسم الفهداوی وزیر برق، عبدالحسین عبطان وزیر ورزش و همچنین طارق نجم و شیخ عبدالحمید زهیری مشاوران نخست وزیر عراق و ایاد وائلی رئیس دفتر العبادی می باشد که قرار است امروز عازم تهران شوند.

در همین حال گفته شده که عمار حکیم نیز به طور جداگانه به همراه گروهی از شخصیت های سیاسی عراق برای شرکت در مراسم تدفین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی به تهران می رود.

سلطانی فر همچنین گفت که سفارت ایران به نشانه عزا، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صورت نیمه افراشته درآورده است.

همچنین قرار است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه مراسم ختمی در محل سفارت ایران در بغداد برگزار شود و دفتر یادبودی به همین مناسبت گشوده می شود.

شب گذشته فواد معصوم رئیس جمهور، نوری المالکی معاون رئیس جمهور و عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق به مناسبت درگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام های تسلیت جداگانه ای صادر کردند.

طی روز جاری نیز بسیاری از احزاب و شخصیت های عراقی در پیام هایی، از شخصیت سیاسی و دینی و فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی و نقش وی در تحولات 4 دهه ای ایران و منطقه تجلیل کردند.