حسام بدران، سخنگوی حماس جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی حمله گسترده شبکه فیس‌بوک علیه حساب‌های کاربری و صفحات شخصی فعالان فلسطینی و اعضا و حامیان این جنبش را به شدت محکوم کرد.

وی افزود که فعالان فلسطینی نیز همانند دیگران حق دارند آرا و نظرات شخصی خود را آزادانه بیان کنند.

بدران از تمامی فعالان فلسطینی و شبکه‌های خبری فلسطینی در فیس‌بوک خواست در پی یافتن جایگزین‌هایی مناسب برای فیس‌بوک باشند. وی تاکید کرد که شبکه فیس‌بوک دشمنی با ملت فلسطین و قضایای عادلانه آن را به اوج رسانده است.

شبکه فیس‌بوک شامگاه جمعه در اقدامی همسو با دشمن صهیونیستی ده‌ها حساب کاربری و صفحه شخصی فعالان فلسطینی و اعضای حماس در کرانه باختری را مسدود کرد.

این شبکه قبلا نیز بارها اقدام به حذف و مسدود صفحات شخصی وابسته به فعالان فلسطینی کرده بود اما تاکنون سابقه نداشته تا این اندازه صفحات شخصی فعالان مقاومت فلسطین مسدود شود.

حمله گسترده شبکه فیس‌بوک علیه حساب‌های کاربری و صفحات شخصی وابسته به مقاومت فلسطین پس از استقبال گسترده کاربران اینترنتی از کمپین " مانند شهید عیاش باش" که در ۲۱ امین سالروز شهادت مهندس یحیی عیاش سردار رشید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس راه اندازی شده است، صورت می‌گیرد.

این کمپین روز پنچشنبه گذشته به مناسب ۲۱ امین سالروز شهادت شهید یحیی عیاش راه اندازی شد و با استقبال گسترده کاربران اینترنتی چه در فلسطین و چه در خارج از فلسطین همراه بود.

شبکه فیس‌بوک صفحات شخصی بیش از ۹۰ فعال فلسطینی و اعضا و حامیان جنبش حماس از جمله نامزد "حسن سلامه"، رهبر اسیر فلسطینی را نیز مسدود کرد.