«بورس هیمان» سفیر آمریکا در کانادا در واکنش به پیام تیم دونالد ترامپ  رئیس جمهوری منتخب آمریکا به سفرای واشنگتن در کشورهای مختلف مبنی بر استعفا از سمت های خود، از این سمت کناره گیری کرد.

تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور آینده آمریکا، با صدور حکمی فراگیر از سفرای سیاسی آمریکا در کشورهای دیگر که پیشتر از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا منصوب شده‌اند خواسته است تا از روز ادای سوگند دونالد ترامپ از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند.

مراسم ادای سوگند ترامپ ۱ بهمن (۲۰ ژانویه) برگزار می‌شود و دوران ریاست جمهوری وی به‌طور رسمی از آن روز آغاز خواهد شد.

در همین رابطه «مارک گیلبرت» سفیر آمریکا در نیوزیلند، نیز دیروز جمعه در پیامی توئیتری ضمن اعلام خبر برکناری جمعی سفرای آمریکا نوشت: ۲۰ ژانویه  خواهم رفت.

این دیپلمات آمریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: این حکم، زندگی شخصی وی را به‌هم زده و باعث شده برای تمدید ویزا تا زمانی که سال تحصیلی فرزندانش تمام شود، به‌زحمت بیفتد.

مقامات تیم انتقالی ترامپ و وزارت خارجه آمریکا تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

یک مقام ارشد تیم انتقالی ترامپ در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: هیچ نیت سوئی در تغییر سفرا و نمایندگان خارج کشور هم‌زمان با تغییر دولت وجود ندارد، بلکه این موضوعی ساده است همان‌طور که دستیاران سیاسی در کاخ سفید و سازمان‌های فدرال عوض می‌شوند.

بر اساس گزارش ها، ترامپ در قبال افرادی که از سوی اوباما در پست های سیاسی مشغول به کار شده اند، موضعی سخت‌گیرانه دارد و با بسیاری از دستاوردهای سیاست داخلی و خارجی وی مخالف است.