در همین ارتباط "محمد علی پورمختار" به استناد اظهارات قاضی سراج تعداد شاغلین دوتابعیتی در پستهای دولتی را حدود 40 نفر اعلام کرد و به جام جم آنلاین گفت: این افراد در مدیریت‎های مختلف سیاسی – اقتصادی در حال فعالیت بوده و حتی برخی از نمایندگان مجلس هم مشمول بحث دو تابعیتی نیز می‎شوند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از مدیران دولتی با تابعیت مضاعف عنوان داشت: به احتمال زیاد در بدنه دولت آمار افراد با تابعیت چند گانه بیش از اینها باشد، لذا باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

عضو کمیسیون حقوقی – قضایی خانه ملت در ادامه افزود: حتی اگر رقم واقعی این افراد صحیح باشد بدلیل انتصاب آنها در سمتهای اجرایی و حساس کشور ضرورت دارد تابعیت اصلی آنها محرز شود.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا مدیرانی که حق اقامت با گرین کارت در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا دارند، جز دوتابعیتی‎ها محسوب می‎شوند گفت: این دو موضوع قابل تفکیک بوده و داشتن حق اقامت صرف به معنای تابعیت مضاعف تعبیر نمی‎شود.

نماینده مردم بهار و کبوتر آهنگ خاطر نشان کرد: برخی در حال حاضر اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس را کسب کرده‎اند، از این جهت داشتن حق اقامت به تنهایی از مصادیق تخلف بشمار نمی‎آید.