قاسم میرزایی نکو درمورد جلسه روز گذشته اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با وزارت  کشور اظهارداشت: در این جلسه در مورد این موضوع که زمان ثبت نام انتخابات شوراها تغییر یابد بحث هایی انجام شد و در نهایت طرفین به این نتیجه رسیدند که تاریخ ثبت نام از ۳۰ به ۲۳ اسفند تغییر یابد.

نماینده مردم دماوند در مجلس تاکید کرد: در این راستا طرح اصلاح قانون انتخابات بعد از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و پیش از مطرح شدن لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور در مجلس ارائه می شود.

میرزایی نکو گفت: در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد، تاریخ ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها همانند انتخابات میان دوره ای مجلس در ۲۳ اسفند ماه خواهد بود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با تاکید بر این که دولت نیز موافق این موضوع است گفت: در این راستا بنا بود دولت قانون جامع انتخابات را ارائه کند ولی به این انتخابات نمی رسد از این رو بنا شده است که طرح مجلس هر چه سریعتر ارائه و تصویب شود.

میرزایی نکو اظهار داشت: هم اکنون سه کمیته سیاسی دولت به صورت شبانه روزی جلسه برگزار می کند تا قانون جامع انتخابات را به مجلس برساند.

به گزارش مهر، براساس قانون پیش بینی شده بود که ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراها از ۳۰ اسفند تا ۶ فروردین ماه انجام شود.