وزارت کشور بحرین مدعی شده است ایران در حمله مسلحانه به مرکز اصلاح و تربیت شهرک "جو" در جنوب بحرین و فرار برخی از زندانیان دست داشته است.

وزارت کشور بحرین در ادعایی بی‌اساس ایران را به دست داشتن در این حمله مسلحانه متهم کرده و اعلام کرده است: این حمله حمایت ایران و ارتباط مستقیم این کشور از اقدامات تروریستی و اصرار ایران برای مداخله در امور داخلی بحرین را نشان می دهد.

گفته می‌شود در حمله مسلحانه بامداد روز گذشته (یک شنبه) به زندان "جو" در جنوب بحرین، یک نیروی پلیس کشته و یک نفر نیز زخمی شد. 

وزارت کشور بحرین همچنین اعلام کرد به دنبال این هجوم مسلحانه، که به دست گروهی 4 یا 5 نفره به مرکز اصلاح و تربیت صورت گرفت، شماری از زندانیانی که به دلایل «تروریستی» محکوم شده بودند، از این مرکز فرار کردند.

خالد بن احمد آل خلیف، وزیر خارجه بحرین، نیز در گفتگویی مطبوعات امروز (دوشنبه) اعلام کرد: بحرین خواهان احترام گذاشتن به حاکمیت و استقلالش و حسن همجواری با ایران است.

وی در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: مداخله ایران در امور داخلی بحرین و سایر کشورهای همسایه‌اش، ما را به استفاده از سازو کار پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس در افزایش دادن شرایط انزوای ایران در منطقه و جهان سوق می دهد.