حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی براینکه برخی افراد از سر بی‌پناهی گورخواب شده‌اند، اظهار داشت: حل معضلات اجتماعی یکی از وظایف حکومت است هرچند نمی‌توان ادعا کرد که همه مشکلات و همچنین برقراری عدالت اجتماعی یک شبه حل می‌شود.


وی افزود: ما نیز قبول داریم که به‌صورت تدریجی و با برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده، براساس قانون و وظایفی که بر عهده مجریان است باید در مسیر حل مشکلات گام برداشت اما بالاخره حوادثی از قبیل  کارتن‌خوابی، گورخوابی، حاشیه‌نشینی، بی‌عفتی خیابانی و... مواردی است که باید حاکمیت به آن ورود کند. نمی‌تواند بگوید چون فلان دستگاه ذی‌ربط وجود دارد دست روی دست گذاشت.



فولادگر تصریح کرد: حل معضلات اجتماعی نیز جزء حقوق شهروندی است و حاکمیت باید هر چه سریع‌تر درباره گور خواب‌ها اقدام جدی کند. نباید مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم و فرافکنی کنیم. اگر لازم است تأمین اعتباری در نظر گرفته شود یا دولت از اعتبارات در اختیارش برای ساماندهی این معضل استفاده کند. همچنین در صورت لزوم  ایجاد قانون در این زمینه دولت به مجلس لایحه حتی دو فوریتی بیاورد، خانه ملت حاضر است در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وجود این پدیده‌ها در سطح جامعه تمامی زحمت‌هایی که در امر قانون‌گذاری مناسب کشیده می‌شود و همه اقدامات مسئولان در امر خدمت گذاری را از بین می‌برد. این‌ها معضلات اجتماعی چهره جامعه را بد جلوه داده و موجب سو استفاده بیگانگان و دشمنان می‌شود. مردم نیز زمانی که ببینند مشکلات هنوز حل نشده است دلسرد می‌شوند.