در پیشروی نیروهای عراقی به سوی محور شمالی موصل حدود 100 نفر از اعضای داعش از جمله یک نیروی نفوذی آنان کشته شدند.

ژنرال "نجم الجبوری " فرمانده عملیات نینوا نیز در گفت وگو با شبکه "روداو" اظهار داشت: نیروهای عراقی در محور شمالی به سوی دو بخش شهر موصل پیشروی کردند.

سرلشکر "عبدالامیر یارالله " فرمانده عملیات "نینوا می آییم"  نیز از آزادسازی کارخانه داروسازی الحکماء و کشتارگاهی در عویزه واقع در جنوب بخش تلکیف در شمال موصل از چنگ داعش خبر داد.

سرتیپ ستاد "ولید خلیفه" معاون فرمانده تیپ زرهی نهم نیز در گفت وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: نیروهای تیپ زرهی نهم و پلیس فدرال امروز برای بازپس گیری مناطق السلام، یارمجه ،الوحده ،الشیماء، الانتصار و شهرک صنعتی واقع در جنوب شرق موصل پیشروی کردند.

وی افزود: نیروهای این تیپ بیش از 20 عنصر داعش را کشته و شماری از خودروهای بمب گذاری شده داعش را منهدم کردند.

یک منبع محلی استان نینوا نیز گفت: داعش به طور ناگهانی، خانواده های مهاجرین را از چهار منطقه غرب موصل تخلیه کرد.

وی احتمال داد عملیات تخلیه، دلیل نزدیک شدن عملیات آزاد سازی ساحل غربی شهراز سوی نیروهای عراقی باشد.

سرلشکر "عبدالغنی الاسدی" فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم نیز روز پنجشنبه از آغاز مرحله دوم بازپس گیری بخش شرقی شهرموصل ا زچنگ داعش خبر داده بود.

مدیر بخش اطلاعات نظامی نیز از کشته شدن یک نیروی نفوذی و ضبط خودروی زرهی داعش در درگیری های منطقه الساده الحدباء در نینوا خبر داد.

"واثق الفرطوسی " فرمانده نیروهای البراق الحشد الشعبی نیز روز جمعه از مقابله با حملات داعش به مناطق امنیتی غرب بخش الرطبه و کشته شدن 4 عنصر داعش و انهدام یک خمپاره انداز و خودروی آنان خبر داد.

یک منبع محلی در نینوا گفت: داعش از گردان "طیور الجنه" متشکل از کودکان و گردان زنان "الخنساء" خواسته است تا به حملات انتحاری خود به نیروهای عراقی در مناطق آزاد شده استان نینوا شدت ببخشند.