حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عصر امروز در اجتماع طلایه‌داران بصیرت در املش اظهار داشت: 22 بهمن روز ملی و یک روز اسلامی و ایام الله است ولی روز 9 دی ار 22 بهمن مهمتر است و در مقایسه 9 دی با 22 بهمن می‌توان جنگ‌های زمان پیامبر(ص) را با جنگ‌های دوران امام علی(ع) مقایسه کرد.

وی گفت: مجاهدان در جنگ‌های جمل و نهروان و صفین چند برابر ارزش بالاتری از شهدای جنگ احد و سایر غزوات زمان پیامبر(ص) دارند زیرا در جنگ‌های زمان پیامبر(ص) نیروهای جبهه مقابل از بت پرستان و کفار و مشرکان قریش بودند ولی در جنگ‌های زمان امام علی(ع) طرف مقابل سپاه اسلام کسانی بودند که دارای سوابق درخشانی در زمان پیامبر(ص) بودند و اینجا بصیرت و صبر و استقامت نیاز بود.

روانبخش افزود: در زمان امام علی(ع) بسیاری جنگ را ترک و امام علی(ع) را رها کردند و آنان که ماندند اهل بصیرت بودند و فهمیدند که جنگ در کنار علی(ع) به منزله جنگ در کنار پیامبر(ص) هرچند در بین سپاه مقابل، همسر پیامبر(ص) و صحابه وی و اهل عبادت ظاهری حضور داشته باشند.

وی گفت: در مقایسه پیروزی انقلاب در 22 بهمن با قیام مردم ایران علیه فتنه‌گران در 9 دی و مردم گیلان در 8 دی در این است که در پیروزی 22 بهمن مردم ایران در برابر یک حکومت طاغوت به تمام معنا پیروز شدند ولی در 9 دی فتنه کسانی را خنثی کردند که سابقه مسئولیتی مهمی در دوران انقلاب و مبارزاتی و بعضی لباس روحانی بر تن داشتند و به همین دلیل در ابتدا عده‌ای از مردم فریب خوردند.

 روانبخش افزود: در فتنه سال 88 پیدا کردن راه و جریان حق و برعکس راه و جریان باطل آن هم با شبهه تقلب در آراء انتخابات، برای عده‌ای سخت و دشوار شد و هدف دشمن هم در فتنه سال 88 براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که متأسفانه عده‌ای خواص هم سکوت کردند و خفقان گرفتند و به دشمن کمک کرده و به نظام خیانت کردند.

سردبیر هفته نامه پرتو گفت: 9 دی امتحان بزرگ مردم ولایتمدار ایران بود؛ ملتی که در این مصاف غبارآلود که اصحاب خواص هم سکوت کردند ولی مردم به تکلیف خویش عمل کردند و مردم گیلان زودتر از بقیه 8 دی وارد میدان شدند و 9 دی به مراتب مهمتر از 22 بهمن است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان در بصیرت و حماسه 9 دی نمره بالاتری دارند افزود: 9 دی در تاریخ ماندگار شده و مردم ایران آن روز را پاس می‌دارند و فتنه تمام نشده زیرا ریشه‌هایش هنوز خشک و قطع نشده و تا زمانی که ریشه فتنه خشک نشده و امکان جوانه زدن آن وجود دارد پرونده فتنه هم نباید بسته شود و باید باز باشد.

روانبخش با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که اسلام بر پنج ستون و رکن نماز، روزه، حج و زکات و ولایت استوار است گفت: ولایت بر بقیه ترجیح دارد برای این که راهنما و کلید بقیه است و ولایت یک امر اعتقادی است و ولایت نه فقط یک اعتقاد بلکه التزام عملی را با خود به همراه دارد.

سردبیر هفته نامه پرتو افزود: بسیارند که از واژه مقام معظم رهبری بسیار به‌کار می‌برند ولی التزام عملی به ولی فقیه ندارند و برعکس نظر مقام معظم رهبری عمل می‌کنند که نمونه آن را در برخورد با حقوق‌های نجومی و مسئله هسته‌ای و عمل به مفاد برجام و موارد دیگر مشاهده کردیم.

وی گفت: در برخورد با حقوق‌های نجومی که مطالبه مردمی و تأکید مقام معظم رهبری است بی‌توجهی می‌کنند در مسئله هسته‌ای با وجود سفارش مقام معظم رهبری از خطوط قرمز تعیین شده عبور کردند و در عمل به مفاد برجام عجله کردند و از همه بدتر به دشمن اعتماد کردند و لطمات و خسارات سنگینی به کشور وارد کردند.

روانبخش افزود: در طول تاریخ شیعه هروقت ولایت پیروی کرد پیروزی نصیبش شد و هر موقع در برابر دستورات و تأکیدات ولایت سهل‌انگاری شد و سستی کرد دچار شکست و خسران فراوان شد و تاریخ شیعه از این موفقیت‌ها و شکست‌ها پر است و باید خوب مطالعه شود و امروز هم هیچ کس نمی‌تواند بگوید که رهبر انقلاب مانع پیشرفت مذاکرات هسته ای شد.

وی گفت: چرا امروز ما در قضیه برجام در جای ناخوشایند نشسته‌ایم و احساس نارضایتی می‌کنیم و به‌جای جشن پیروزی مسئله مذاکره هسته‌ای، مسئولان مربوطه و دست اندرکار تیم مذاکره کننده احساس پشیمانی و اقرار و اعتراف به اشتباه خویش کنند و اکنون همه چیز را از دست رفته می‌دانیم؛ دلیلش آن است که به دشمن اعتماد کردیم و به فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خوب عمل نکردیم که نتیجه‌اش این شد.

روانبخش افزود: امروز رهبر معظم انقلاب با عده‌ای نیروی اندک ولی واقعی، جریان تکفیری را مغلوب کردند و با آزادسازی شهر حلب سوریه پیروزی بزرگی را به ارمغان آوردند که آزادی حلب در سوریه به مراتب بزرگتر از فتح خرمشهر است زیرا خرمشهر در داخل کشورمان و حلب چند برابر از خرمشهر وسیع‌تر است.

وی گفت: به لطف خدا ما امروز در کشور عراق 60 هزار بسیجی داریم و در سوریه 120 هزار نفر و در نیجریه 10 میلیون نفر شیعه شده‌اند و در بحرین و یمن هم علیه دشمنان اسلام و به نفع اسلام غوغایی است و سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده و سرافکنده شده است.

روانبخش افزود: 9 دی یعنی حرکت در زیر پرچم ولایت و با اشاره ولایت و همه وظیفه داریم که در انتخابات ریاست جمهوری آینده دقت ویژه‌ای کنیم و اشتباهی رأی ندهیم و یک رئیس جمهور انقلابی و هوشمند و بصیر و ولایی انتخاب کنیم.