سید عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در تجمع مردم اصفهان به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با اشاره به وقایع سال 88 اظهار داشت: از پیشگامی مردم اصفهان در خلق حماسه هشتم دی خرسند هستیم، آن زمان بنده مسئولیت ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشتم و می‌دانم تصاویری که از پیشگامی و حماسه آفرینی مردم اصفهان در هشتم دی منعکس شد نقش تعیین کننده‌ای در خلق حماسه نهم دی در سراسر کشور داشت.

وی با اشاره به لزوم بازخوانی حوادث 88 برای جوانان و نوجونان افزود: حماسه 9 دی به عنوان انقلاب سوم شناخته می شود و از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این روز، مردم خودجوش و بدون کار اطلاع رسانی به میدان آمده و از آرمان‌ها و دستاوردهای شهدای خود حمایت کردند، استکبار در سال 88 کمی امیدوار شد چون حوادث آن زمان را بزرگنمایی کرده و ابایی از این نداشتند که تلاش خود برای براندازی نظام اسلامی را به زبان بیاورند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به رمز تقلب در فتنه 88 تصریح کرد: برخی خواص که امتحان بدی در این حادثه پس دادند، به حقیقتی که سال‌های دراز از آن اطلاع داشتند، چشم بستند، چون آنها خود سال‌ها مسئول بوده و می‌دانستند که در چنین انتخاباتی تقلب ممکن نیست اما با این حال ادعای خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: ادعای تقلب در زمان کاندیداتوری مهدی کروبی در دوره قبل از 88 نیز از سوی وی مطرح شده بود، آن زمان طرف مقابل کروبی دولت اصلاحات بود اما چطور آنها بدون توجه به این اعتراض نتیجه انتخابات را اعلام کرده و حتی از سالم برگزار شدن انتخابات نیز تقدیر و تحسین کردند.

ضرغامی افزود: چرا برخی خواص در سال 88 اینگونه صحبت نکردند، در حالی که با آنها همراهی و در حضور همه نمایندگان جریان‌های معترض آرا بازشماری شد. این در حالی بود که نمایندگان آنها گفتند اگر آرا بازشماری شود، باز هم مساله ما چیز دیگری است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: رهبر معظم انقلاب از سران فتنه خواستند که با دشمنان مرزبندی کنند اما این اتفاق رخ نداد، تجمعات آنها دیگر با حضور جمعیت زیادی برگزار نمی‌شد در حالی که مردمی که حتی به جریان شکست خورده رآی داده بودند در حماسه 9 دی در حمایت از رهبر و حاکمیت به میدان آمدند و مرزبندی خود را با دشمن اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران برای حضور در نماز جمعه تهران جمعیتی یک میلیون نفری را به عنوان معترض پیش‌بینی کرده بودند، اما هیچ تجمع و اعتراضی صورت نگرفت و این نشان دهنده‌شکست دشمن بود.

ضرغامی با اشاره به طرح‌های دشمن برای تداوم اعتراضات گفت: وزیر فراری ضد فرهنگ اعلام کرد طرح اسب تروا را انجام دهید، هدف  آنها مقابله با نظام در تجمع روز 22 بهمن در میدان آزادی بود، قرار بود با نشان‌های سبز، جنبش خود را به جهان نشان دهند، ما در صدا و سیما برنامه‌ها را برای پخش جهانی روز 22 بهمن کنترل می‌کردیم و متوجه شدیم همه شبکه ها همزمان در حال پخش مراسم تهران هستند چون منتظر بودند طرح اسب تروا اجرا شود اما اینچنین نشد و مشخص شد جایی که ملت ایران حضور دارد طرح‌های آنها کاری از پیش نخواهد برد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دوره دوم ریاست جمهوری خود به دلیل ناکارآمدی موسوی نمی‌خواستند او را به عنوان نخست وزیر انتخابات کنند اما امام راحل مصلحت دانستند و چون امام گفته بودند رهبر انقلاب این موضوع را پذیرفتند، اکنون نیز ولی فقیه به دنبال حمایت از حقوق مردم است پس چطور اکنون اصل ولایت فقیه را زیر سوال می‌برند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به پخش برخی تصاویر رفتارهای فتنه‌گران از تلویزیون گفت: وقتی عصر عاشورا به امام حسین (ع) اهانت کردند ما ابتدا شک داشتیم که این تصاویر را پخش کنیم اما سرانجام به نتیجه رسیدیم که این تصاویر باید پخش شود تا مردم بدانند چه کسانی به دنبال آتش زدن خیمه امام حسین (ع) هستند، اما این بار نیز آنها نتوانستند مرزبندی خود را اعلام کنند و به تعبیری لال شدند.

وی تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان در برگزاری تجمعات به مردم خط و آدرس داده و حتی یک مجری این شبکه طرز تهیه ککتول ملوتوف را می‌داد، اکنون مردم باید بدانند تمام بازی‌هایی که دشمنان درباره حقوق بشر در می آوردند جز پوچی چیزی نیست.

ضرغامی بیان کرد: دشمن در جریان حوادث 88 شبکه‌های ماهواره‌ای ایران را قطع کرد و کسی از آنها نپرسید براساس کدام حقوق بشر 25 شبکه ما را قطع می‌کنید، در حالی که آنها از طریق همه ماهواره‌ها و فضای مجازی به دنبال از میان بردن نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن حماسه 9 دی گفت: این دفاع مقدس 8 ماهه در سال 88 باید بازخوانی شود تا مشخص گردد که کشور چطور از این توطئه مهم سربلند بیرون آمد و این به جز بصیرت و تشخیص و آگاهی مردم در بیمه کردن انقلاب نبود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز مشکل اشتغال در کشور وجود دارد در حالی که اشتغال شرافت مندانه ترین مطالبه مزدم است، باید به ظرفیت های دخلی اتکا کرد تا آنچه که شایسته است برای مردم ایران فراهم شود.