اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به اعلام استعفای دبیرکل این حزب از مسئولیت خود گفت: بر اساس مصوبه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی جلسه آتی شورای مرکزی جمعه ۱۰۰ دی با مدیریت رسول منتجب نیا قائم مقام این حزب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اعلام نظر دبیرکل حزب جلسه فوق باید با ریاست قائم مقام تشکیل شود، افزود: در این جلسه استعفای مهدی کروبی از دبیر کلی حزب اعتماد ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گرامی مقدم تصریح کرد: نامه آقای کروبی دو بخش دارد که بر اساس آن باید مساله انصراف منتجب نیا از قائم مقامی و مساله استعفای دبیرکل با مدیریت قائم مقام حزب در جلسه شورای مرکزی بررسی شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پاسخ به اینکه اگر این استعفا مورد تایید قرار گیرد آیا در جلسه آتی دبیرکل جدید انتخاب خواهد شد، گفت: مسلم است که اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی این استعفا را رد می کنند البته این احتمال بیشتر است و یا ممکن است آن را تایید کنند، به هر حال من فعلا نمی توانم در این خصوص اظهارنظر کنم تا جلسه روز جمعه شورای مرکزی حزب تشکیل شود.

به گزارش مهر، شب گذشته برخی از رسانه ها از اعلام انصراف مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از این مسئولیت خبر دادند. ابتدای هفته هم اعلام شد که رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی از مسئولیت خود استعفا داده است.

این استعفاها در پی تشدید اختلافات درونی حزب اعتماد ملی است. گفته می شود اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همراهی با شورای سیاست گذاری اصلاحات را پذیرفته اند اما منتجب نیا موافق این همراهی نیست.