همایش بزرگ بصیرت انقلابی با همت قرارگاه فرهنگی پایگاه شهید سبحانی حوزه 123 شهید سلمان ایزدیار در مرکز استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم سردار سعید قاسمی طی سخنانی به تشریح فتنه 88 و شیوه عملکرد سران فتنه پرداخت و گفت: فتنه‌گران و به ویژه سران فتنه به صورت مستقیم از غربی‌ها دستور می‌گرفتند و در کف خیابان‌ به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی اظهار داشت: 9 دی روز میثاق مجدد امت حزب‌الله با ولایت و روز تعیین و مرزبندی دوباره این ملت با منافقین است؛ البته منظور از منافقین تنها گروهک تروریستی مسعود رجوی نیست، بلکه ما با نوع جدیدی از نفاق در کشور روبه‌رو هستیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی حامیان ولایت و امت حزب‌الله این است که در شرایط حساس کنونی، چهره و ذات اصلی منافقین جدید را برای نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

قاسمی تصریح کرد: دلیل اینکه خود مردم و به ویژه پدر و مادرها باید در این راه پیشقدم شوند، این است که در هیچ یک از کلاس‌های درسی، کتب مدارس، کلاس‌های دانشگاهی و فیلم‌ها و مستندات صدا و سیما به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان 19 و 20 ساله‌ای داریم که در فتنه 88، 12 و یا 13 سال داشتند، عنوان کرد: چه کسی باید به این جوان که می‌خواهد خط سیاسی خود را انتخاب کند، درباره این موضوعات توضیح دهد که حالا امروز از او انتظار داریم که به درستی راه را از بیراهه و انحراف تشخیص دهد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به آسیب‌هایی که نسل جوان را تهدید می‌کند، تبیین کرد: امروز وقتی دختر و پسرها از خانه خارج می‌شوند، اگر شب سالم به خانه رسیدند باید دستشان را بوسید.

* محکومیت بلند کردن عکس مریم رجوی در یکی از دانشگاه‌ها

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم که در یکی از دانشگاه‌های ما عکس مریم رجوی قاتل و منفور را بلند کرده و نام او را در میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه قرار می‌دهند، اما دریغ از یک کلمه دفاع از ارزش‌های اسلام، انقلاب، ولایت، شهدا و امام شهیدان.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با اشاره به خیل جوانانی که در دفاع از حریم ولایت در فتنه 88 مقابل فتنه‌گران سینه سپر کردند، در بخش دیگری از سخنان خود با طعنه از دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه آزاد از اسلام یاد کرد و توضیح داد: درصد زیادی از اساتید این دانشگاه، جانماز خود را به سمت قبله غرب پهن کرده‌اند.

* اتاق فتنه هنوز هم فعال است

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح پرسش‌هایی از جمله اینکه آیا در فتنه 88، امت حزب‌الله موفق به خارج کردن قلب فتنه، کور کردن فتنه‌گران و از کار انداختن اتاق فکر فتنه شده است؟ گفت: به طور قطع در این کار موفق نشدیم و به همین دلیل است که می‌بینیم، اتاق فتنه هنوز هم فعال است.

وی تشریح کرد: در فتنه 88 تمام جریان‌های کفر و نفاق در یک سنگر قرار گرفتند و پشت یک خاکریز علیه امت حزب‌الله سنگر گرفتند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس افزود: وقتی به این افراد اعتراض می‌کردیم که دنبال چه هستید، می‌گفتند دموکراسی.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید دلیل عدم کور شدن چشم فتنه‌گران و از بین رفتن کامل آنها را در لابه‌لای تاریخ جستجو کرد، اظهار داشت: در دوران جنگ عده‌ای می‌گفتند که باید مک فارلین را بیاوریم و با آمریکایی‌ها بنشینیم و معامله کنیم؛ در دوران فتنه نیز عده‌ای می‌گفتند که دوران سعید قاسمی‌ها تمام شده و باید عقلا جمع شوند و کار عاقلانه انجام دهند و همین حرف‌ها را هم در زمان برجام زدند.

قاسمی تبیین کرد: در برجام و مذاکرات به ما می‌گفتند تا کی می‌خواهید بر اساس احساسات عمل کنید و می‌گفتند ما جمع عقلا تشخیص دادیم که زمان مناسب برای معامله با آمریکا فرا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه فتنه و فتنه‌گران از کره مریخ نیامده‌اند و از درون کشور بودند، متذکر شد: یک نماینده مجلس می‌گوید که سران فتنه رفع حصر شوند و بعد از یکی از سران فتنه حمایت کرد.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس یادآور شد: اگر یک نفر همان اول در دهان این نماینده مجلس می‌‌کوبید، امروز کار ما به اینجا نمی‌رسید؛ البته مشکل ما یکی دو تا نیست و رئیس مجلسش با تصویب 20 دقیقه‌ای برجام خودش را نشان داد.

قاسمی با اشاره به وقایع تلخ فتنه 88 گفت: در آن روزهای سخت و هشت ماهی که حتی سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس بود، عوامل و نفر دوم سفارتخانه‌های انگلیس و چند کشور اروپایی در کف خیابان بودند و این افراد دستگیر شدند و اعتراف هم کردند.

* نسل جوان مراقب انحراف و جریان انحرافی باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جریان انحرافی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، گفت: عده‌ای می‌گویند برخی از خواص از چه زمانی منحرف شدند که من پاسخ این پرسش را نمی‌دانم؛ شاید 20 سالی که برای تحصیل به انگلیس می‌رفتند و می‌آمدند، منحرف شده باشند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد: ما نمی‌دانیم یکی از خواص از چه زمانی منحرف شد و اجازه داد فرزندانش به خیابان آمده و در جریان فتنه آدم اجاره کنند و به خیابان‌ها بفرستند؛ این پرسشی است که پاسخش را خودشان می‌دانند و خدای آنها.

قاسمی افزود: جریان انحرافی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و تا امروز نیز ادامه داشته و به طور مرتب به دنبال کُند کردن حرکت انقلاب است؛ جریان انحرافی محصول و میوه یک غده سرطانی است که نمی‌دانیم چرا در این چهار دهه هیچ زمانی اقدامی برای جراحی آن صورت نگرفته است؟

وی تصریح کرد: فتنه میوه و محصول جریان انحرافی است و تحریم‌ها و گلابی برجام محصول فتنه است؛ دشمن می‌خواست به ما برجام 2 و 3 را نیز تحمیل کند که مقام معظم رهبری در دهان دشمن زدند.

* برجام باید برای عبرت تاریخی در کتب درسی ثبت شود

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اظهارات برخی از حامیان برجام مبنی بر اینکه متن برجام باید در کتب درسی ثبت شود، بیان کرد: ما نیز برای عبرت تاریخ و عبرت نسل‌های آینده با این پیشنهاد موافق هستیم.

 قاسمی با طعنه گفت: یک روز به صورت اشتباهی درس حسین فهمیده را از کتب درسی فرزندان این کشور حذف کردند و همان شب صهیونیست‌ها برای این اقدام کف و سوت کشیدند.

وی با طرح این سؤال که چرا درس دهقان فداکار را حذف کردید؟ افزود: اگر این درس حذف نمی‌شد، در ماجرای برخورد دو قطار در سمنان به طور قطع یک نفر پیراهنش را آتش می‌زد و اجازه نمی‌داد دو قطار با هم تصادف کنند و شما به دنبال پرداخت بیمه باشید!

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: ما موافق هستیم که برجام به عنوان حاصل کار جماعت منحرف در کتب درسی بیاید تا نسل جوان از خیانت‌ها آگاه شود. امروز به ما می‌گویند حاصل گلابی برجام، خرید هواپیماست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: ما موافق هستیم که نسل‌‌های آینده از طریق کتب درسی بدانند که با ساده‌لوحی و خیانت آشکار شما برجام به این کشور تحمیل شد. چرا امروز می‌روید در یک مجلس خصوصی و می‌گویید اشتباه کرده‌اید. وقتی با دیپلماسی بالکنی مدام جلوی دوربین‌ها بودید، امروز هم باید جلوی دوربین و در مقابل مردم عذرخواهی کنید، به دلیل اینکه نتوانستید یک ضمانت قوی از غربی‌ها بگیرید.

قاسمی با بیان اینکه رئیس سازمان انرژی اتمی در سال‌های اخیر جوانان انقلابی را از این دانشگاه بیرون کرده و امروز دانشجویان فیزیک هسته‌ای بیکار هستند، تصریح کرد: ما خواستار محاکمه عوامل برجام هستیم و باید کسانی که این برجام را به کشور تحمیل کردند، محاکمه شده و سپس به آنها بیل و کلنگ داد و از آنها خواست که با دست‌های خودشان، بتون‌های رآکتور اراک را خراب کنند.

وی در پایان تأکید کرد: جوانان نباید نگران انتخابات آتی ریاست جمهوری باشند. حداقل چهار ماه و حداکثر چهار سال و چهار ماه از عمر جماعت انحرافی باقی مانده و به زودی آخرین میخ را بر تابوت لیبرال دموکراسی جدید می‌زنیم.