دبیر کل حزب سبز معتقد است که اصولگرایان اگر برای انتخابات رئیس جمهوری سال آینده یک روحانی عام و یا یک سید را معرفی کنند، می‎توانند شانسی در مقابل نامزد بالفعل انتخابات یعنی حسن روحانی داشته باشند و پیروزی را به طور حتم از آن خود کنند، به گفته و در غیر این صورت نامزدهای دیگر بدون ویژگی های مورد اشاره شانسی برای کسب نتیجه ندارند.
 
در روزهای اخیر از اردوگاه اصولگرایان خبرهایی به گوش می‎رسد که باور آن کمی سخت است. پس از اظهار نظرهای فراوان در بین احزاب اصولگرا و ابراز تصمیمی قاطع برای یک دوره‌ای کردن ریاست جمهوری حسن روحانی در تاریخ جمهوری اسلامی نام کاندیداهایی برده شده که پیروزی آنان نه تنها بعید، بلکه غیر ممکن به نظر می‌رسد. 
 
حزب موتلفه با وجود آنکه از احزاب قدیمی به حساب می‌آید که سال‌ها فعالیت سیاسی داشته است، مصطفی میرسلیم وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در دولت هاشمی رفسنجانی را به عنوان نامزد انتخاباتی خود معرفی کرده است. هر چند در ادامه موتلفه این انتخاب را قطعی و نهایی نداست و دیروز اسدالله بادامچیان مدعی شد که شاید خود او به عنوان نامزد نهایی موتله برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی شود. از سوی دیگرجبهه پیروان خط امام و رهبری از محمدرضا باهنر، نماینده مردم تهران در مجلس نهم تحت این عنوان نام برده است. 
 
حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز، در رابطه با نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی کشور می‌توانند نامزد معرفی کنند و کارهای لازم را در این رابطه انجام دهند، اما قطعا دربین اصولگرایان نامزد انتخاباتی بیش از یک نفر نخواهدبود. 
 
وی درباره جدی بودن معرفی آقای میرسلیم از سوی حزب موتلفه، گفت: همانطور که اشاره کردم، احزاب در این مرحله می‌توانند نامزدهای خود را به شورا هماهنگی اصولگرایان معرفی کنند، اما اینکه چه کسی در ‌‌نهایت معرفی خواهد شد به شورا مربوط می‌شود. 
 
کنعانی مقدم در رابطه با معرفی کاندیدا به اصولگرایان پیشنهاد کرد: پیش بینی می‌کنم که اصولگرایان اگر برای انتخابات رئیس جمهوری سال آینده یک روحانی عام و یا سید معرفی کنند، موفق خواهند شد وبه طور حتم برد را از آن خود می‌کنند، اما افراد شخصی فرصتی برای کسب نتیجه ندارند. 
 
دبیر کل حزب سبز در ادامه اضافه کرد: با این حساب باهنر، میرسلیم و قالیباف فاقد شانسی در مقابل حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند. 
 
کنعانی مقدم در این باره که از بین روحانیون چه کسی مطرح است، گفت: اصولگرایان در این رابطه تصمیم گرفته‌اند که چراغ خاموش حرکت کنند تا بتوانند بدون فضاسازی‌های رسانه‌ای مقصد خود را به منزل برسانند. 
 
وی در رابطه با علت موفقیت یک روحانی درمیدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به نفع اصولگرایان، توضیح داد: در انتخابات با آرای ۷۰ درصدی خاکستری روبرو هستیم که می‌توانند هم مشارکت را بالا ببرند و هم اینکه بر برنده شدن کاندیدا‌ها تاثیر گذار باشند، اما جذب این آرا خاکستری نیاز به حضور یک چهره کاریزماتیک دارد تا در بین مردم از مقبولیت برخوردار باشد. 
 
دبیر کل حزب سبز در این خصوص که برای کاندیدا مورد نظر چه شرایطی در نظر خواهند گرفت، بیان کرد: کاندیدا مورد نظر باید علاوه بر اینکه جزء پاکدستان باشد، گفتمان غالب را هم طراحی کند. 
 
کنعانی مقدم درباره احتمال درخواست کمک از علی اکبر ناطق نوری برای ائتلاف در بین اصولگرایان، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد، البته در صورتی که آقای ناطق نوری موافق باشد. 
 
وی در این باره که ناطق نوری هنوز از اصولگرایان گله‌مند است، یادآور شد: اختلاف سلیقه وجود دارد، اما هم ناطق نوری و هم حسن روحانی از اعضای جامعه روحانیت مبارز به شمار می‌روند. ناطق نوری چه بخواهد، چه نخواهد یک روحانی است که به اصولگرایان تعلق دارد و از معادلات سیاسی قابل حذف نیست. به هر حال نگاه‌های مختلفی وجود دارد و در ‌‌نهایت اجماع به سمتی که باید پیش خواهد رفت. 
 
دبیر کل حزب سبز در این رابطه که نتیجه اجماع چه زمانی اعلام خواهد شد، ابراز کرد: این احتمال وجود دارد که اصولگرایان ده نفر به شورای نگهبان معرفی کنند و شخص نهایی پس از نظر شورای نگهبان به مردم اعلام شود. دوستان براساس احساس تکلیف برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام به عمل می‌آورند اما مناسب آن است پس از آن به جای توجیه‌های سیاسی به تکلیف عمل کنند و به نفع فردی که توانایی بالاتری دارد، کنار روند. 
 
کنعانی مقدم در این باره که در زمان حیات آیت الله مهدوی کنی این اتفاق نیافتاد، این دوره چنین می‌شود، اظهار داشت: اصولگرایان این مسئله را تجربه کردند و باید آموخته باشند که دیگر نیازی به تجربه آموزی نیست. 
 
وی درباره موفقیت حسن روحانی برای دومین بار نیز تاکید کرد: آقای روحانی در دو موضوع برجام و رونق اقتصادی مشکل جدی دارد که باید تکلیف آن‌ها مشخص کند. اگر در این فرصت باقی مانده این دو را سر و سامان دهد، نسبت به دوره قبل از آرا بیشتری برخوردار خواهد بود.