به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « فرانسه» ، « نیکلاس مادورو» رئیس جمهور جدید ونزوئلا در جریان سفری با هدف تقویت اتحاد استراتژیک بین کاراکاس و کوبا، با « فیدل کاسترو» رئیس جمهور سابق این کشور دیدار کرد.

بر اساس این خبر، بیشتر زمان ۵ ساعت دیدار مادورو و کاسترو به یادآوری « هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق ونزوئلا گذشت که ماه گذشته بعد از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان درگذشت.

مادورو در این باره به خبرنگاران گفت: من ۵ ساعت از گفت و گو با فیدل را به یادآوری فرمانده چاوز پرداختم و به خاطر آوردن اینکه این دو (چاوز و کاسترو) چگونه رابطه ای ایجاد کردند که فراتر از یک اتحاد استراتژیک بود. این یک رابطه برادری میان کشوری از آمریکای لاتین و یک خانواده از کارائیب بود.

رئیس جمهور جدید ونزوئلا ساعات پایانی روز جمعه بود که وارد کوبا شد و درست پیش از سفر خود اعلام کرد که هدف از رفتنش به کوبا امضای توافق نامه هایی است که مرحله جدیدی از همکاری در بخش های بهداشتی، آموزشی، ورزشی بین کوبا و ونزوئلا را افتتاح خواهد کرد.

مادورو همچنین گفت که یکی دیگر از اهداف سفرش به کوبا تائید اتحاد استراتژیک بین ونزوئلا و کوبا است.

در ادامه این خبر آمده است که چاوز از سال ۱۹۹۹ میلادی و آغاز ریاستش، ونزوئلای غنی از نفت را به یکی از نزدیک ترین متحدان سیاسی و حامیان اقتصادی کوبا تبدیل کرد و مادورو نیز درصدد ادامه سیاست چاوز بر آمده است.

ونزوئلا روزانه ۱۳۰ هزار بشکه نفت به کوبا ارسال می کند.