سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با تبریک آزادی شهر حلب و پاکسازی آن از عناصر تکفیری و نیروهای تروریستی، اظهار داشت: این پیروزی ارزشمند موجب شکسته شدن کمر جریان‌های تروریستی و حامیان آنها و سرآغاز تحولات بزرگ در عرصه منطقه‌ای به سود جریان مقاومت است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه شهر حلب، این شهر را دومین شهر پراهمیت کشور سوریه معرفی کرد و افزود: این شهر تا قبل از اشغال به دست تروریست ها  قلب اقتصادی و قطب صنعتی کشور سوریه بوده است.

ساداتی‌نژاد حلب را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سبقه و پیشینه تاریخی آن، شهری پر اهمیت و از منظر جغرافیایی و ژئوپلتیکی شهری راهبردی معرفی کرد و با اشاره به نظرات  و دیدگاه های کارشناسان مختلف در خصوص اهمیت این شهر و نقش آن در آینده بحران سوریه، آزادی حلب را ضربه‌ای بسیار مهلک و سنگین به جبهه تکفیری تروریستی و حامیان غربی عربی آن‌ها معرفی کرد.

نماینده مردم کاشان در مجلس همچنین یادآور شد: محور غربی عربی با هدف تجزیه کشور سوریه و تشکیل دولتی برای مخالفان و مزدوران وابسته به خود، سرمایه گذاری هنگفتی برای باقی ماندن این شهر در دست تروریست ها و تکفیری ها انجام داده بودند ولی اکنون تمام نقشه ها و آرزوهای خود را بر باد رفته می بینند.

وی آزاد سازی حلب را دارای ابعاد و آثار مختلف و بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با آزادی حلب، متغیرهای مختلف سیاسی و میدانی بیش از پیش به نفع جریان مقاومت متحول خواهد شد و محاسبات و معادلات منطقه ای و بین المللی در خصوص بحران سوریه کاملا دگرگون خواهد شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل آزادی حلب را نشانه‌ای روشن و آشکار از دستِ برتر و تفوق محور مقاومت در منطقه معرفی کرد و آن را در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی  قابل بررسی دانست.

ساداتی‌نژاد آزادی حلب را در بُعد داخلی موجب انسجام و اتحادِ هر چه بیشتر مردم و دولت سوریه و افزایش روحیه و امیدواری در سوری ها برای پشت سر گذاشتن بحران چند ساله تحمیل شده به آنها و غلبه بر مشکلات و از سوی دیگر موجب ناامیدی، درماندگی و استیصال روز افزون تروریست ها معرفی کرد.

وی آزادی حلب را در چشم انداز آینده تحولات منطقه بسیار مهم و تعیین کننده ارزیابی کرد و این پیروزی را موجب افزایش قدرت و توان جریان مقاومت در منطقه و خنثی شدن نقشه ها و ادعاهای ترکیه و همچنین شکستی دیگر برای کشورهای مزدور، مرتجع و تروریست پرور منطقه و سردمدار آنها، عربستان سعودی دانست.

وی در خاتمه گفت: به چالش کشیده شدن کشورهای غربی و در راس آن امریکا و تقویت نقش و جایگاه روسیه و ایران در عرصه بین المللی از آثار و تبعات بین المللی آزادی شهر حلب است.