اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در دوازدهمین گردهمایی مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به انتقادات فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) راجع به انعقاد قرارداد خرید کشتی از کره جنوبی اظهار کرد: این قرارداد برای سال ۲۰۰۸ است و موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: در زمان انعقاد قرارداد بیش از ۲۵ درصد مبلغ قرارداد به طرف کره‌ای پرداخت شد اما در مراحل بعدی به دلیل تحمل تحریم‌ها امکان انتقال پول فراهم نشد.

وی ادامه داد: طرف کره‌ای پس از دریافت ۲۵ درصد اولیه، کار کشتی‌سازی را آغاز کرده بود اما به دلیل عدم پرداخت پول از سمت ایران کار خود را متوقف و از ایران در دادگاهی شکایت کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فراهم شدن امکان نقل و انتقالات مالی پس از برجام، گفت:‌ بعد از برجام در جریان مذاکراتی که با کره‌ای‌ها انجام شد قرار شد که قرارداد قبلی با ۲۵ درصد کمتر از سمت آنها اجرایی شود.

جهانگیری در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از توان ساخت داخل، خاطرنشان کرد: دولت و ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی همواره بر این موضوع اصرار دارند و هیچ قراردادی نباید امضا شود مگر اینکه از ظرفیت‌های داخلی به طور کامل استفاده شود و پیوست فناوری نیز لحاظ گردد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بحث کشتی‌سازی کشور، اظهار کرد: زیرساخت‌های خوبی در صنعت کشتی‌سازی کشور ایجاد شده است. در همین زمینه این صنعت باید حتماً راه‌ بیفتد و راهکارهای مناسبی نیز برای تأمین مالی مورد نیاز آن فراهم شود.

جهانگیری گفت: بایافتن راهکار مناسب برای تأمین مالی در زمینه کشتی‌سازی، ایران حتماً به کشتی‌ساز خوبی در دنیا تبدیل خواهد شد.