پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- در آستانه انتخابات مجلس بود که زاکانی  نماینده وقت مجلس، پرده از شبکه فساد مالی حسین فریدون برداشت. او گفته بود: «دو بدهکار بانکی به نام‌های «مالامیر» و «دانیال زاده» با رانت حسین فریدون، برای بانک ملت،  400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وارد کشور کرده، از طریق صرافی ها تبدیل کرده اند و سپس با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته، در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند».

سلسله افشاگری‌های او در این باره بجای اینکه منجر به برکناری و استیضاح رئیس جمهور شود، برعکس منجر به شکایت این افراد از زاکانی به جرم افشای حقایق فسادهای مالی آنها شد.

زاکانی امروز 21 آذر با شکایت وزارت اطلاعات، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، حسین فریدون و رسول دانیال زاده به دادگاه کشانده شد. اما با رای قاطع دادگاه بر اساس مستنداتش، تبرئه شد!

حال باید از رئیس جمهور پرسید: آیا وقت آن نرسیده سرمنشا شبکه فساد سازمان یافته در دولت خود یعنی برادرتان را برکنار کنید؟ و دامن خود را از فساد اطرافیان پاک کنید؟!

باید از نمایندگان مجلس پرسید: آیا وقت آن نرسیده که بجای اذن واردات فیلم و کالا از کره جنوبی، کمی هم فرهنگ مبارزه با فسادشان را وارد کشور کنید؟! رئیس جمهور کره جنوبی همین چند روز پیش بدلیل تخلف مالی دوست قدیمی اش استیضاح و برکنار شد تا کل کشور سالم بماند و فساد از در و دیوار مملکتشان نریزد!

باید از برخی نمایندگان هوچی گر هم پرسید، راستی مگر زاکانی نماینده مجلس نبود؟! چرا بخاطر افشای حقیقت ( و نه دروغ) دادگاهی اش کردید و هیچ کس هم شب دادگاه درب منزل این مرد شجاع و حقگو و حقجو، معرکه نگرفت و سوپرمن بازی درنیاورد؟!

بعضی وقتها تعارف ها را هم باید کنار گذاشت. دوست دارم از اکثریت مردم تهران هم بی تعارف بپرسم، آیا لیاقت ما لیست و مجلسی بود که از آن دختر صفدر و پدرش  دربیاید، یا یک مبارز واقعی با فساد؟! کدامیک لیاقت و حق ما بود واقعا؟!