به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، جنبش حماس در بیانیه ای ضمن تکذیب گزارش روزنامه « سیاست» کویت درباره دخالت حماس در درگیری های سوریه و لبنان، اعلام کرد که این ادعاها شایعه پردازی های رسانه ای و خیال پردازی های نویسندگانشان است.

در این بیانیه با اشاره به گزارش روزنامه « سیاست» کویت با عنوان « آموزش هزار نفر از مبارزان فلسطینی در لبنان برای مقابله با حزب الله» تاکید شده است که فلسطینیان مقیم لبنان و سوریه هرگز وارد درگیری های جاری در سوریه نشده اند و نخواهند شد و با کشیده شدن پایشان به بحران سوریه مخالف هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است که « آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های لبنان و سوریه و حتی آنهایی که این اردوگاه ها را ترک کرده اند، هیچ تعهدی برای عضویت و قرار گرفتن در جبهه یکی از طرف های لبنانی و سوری ندارند، بلکه همواره در راستای آزاد سازی فلسطین مبارزه می کنند و از دخالت در درگیری های داخلی این کشورها و فتنه های مذهبی خودداری می کنند. »

جنبش حماس تصریح کرد که بر خلاف ادعای روزنامه کویتی، هیچ اردوگاه فلسطینی در بخش بقاع غربی وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده درباره حضور مبارزان آماده جنگ علیه پایگاه های جبهه خلق فرماندهی کل بی پایه و اساس است و هدف از آنها سوق دادن طرف های فلسطینی به سمت درگیری با یکدیگر و برادر کشی میان آنهاست.

این جنبش در پایان تاکید کرد که روزنامه « سیاست» کویت همواره چنین گزارش های رسانه ای دروغین و بی پایه و اساسی را که مطمنا کسی آنها را باور ندارد، منتشر می کند که این کار در راستای اهداف مشکوک این روزنامه و خدمت به دشمنان ملت فلسطین صورت می گیرد. . و از همین رو، باید گفت که این روزنامه نقش رسانه ای و اخلاقیات حرفه روزنامه نگاری را فراموش کرده است.