«بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت امیدوارم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و حامیان وی به توافقی برسند که در نهایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از قدرت کنار بزند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت به نقل از شبکه بی‌بی‌سی،‌جانسون که روز یکشنبه (امروز) با این شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، ضمن اشاره به حمایت روسیه از سوریه یادآور شد خودش پیشتاز اعمال تحریم علیه روسیه بود اما نگران دوستی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با پوتین نیست.

جانسون تصریح کرد «همان‌طور که قبلا گفتم، فکر می‌کنم مهم است تا جایی که می‌توانیم درباره روابطمان با دولت آینده [آمریکا] مثبت باشیم. در واقع ارتباط‌ات تا کنون بسیار سازنده بوده‌اند.»

بوریس جانسون همچنین گفت سخنان دونالد ترامپ درباره پوتین و اظهار تمایل وی برای دوستی با پوتین، تاثیری بر روابط لندن-واشنگتن ندارد.

وزیر خارجه انلگیس افزود دولت آمریکا و درک دولت آمریکا از وقایع خاورمیانه مد نظر است. وی افزود خاورمیانه صحنه خیلی پیچیده‌ای شده است؛ از یک سو ایران و روسیه هستند و از سوی دیگر کنگره آمریکا هست که قطعا جمهوری‌خواهان آن تمایلی به رویکرد ملایم نسبت به ایران و روسیه ندارند.

بوریس جانسون، افزود نباید فراموش کرد که رابطه سیاسی بریتانیا و آمریکا طی صد سال گذشته نسبت به همه روابط برتری داشته است بنابراین نگرانی پیرامون رویکرد ترامپ نسبت به پوتین وجود ندارد.