حسین مقصودی رئیس مجمعه نمایندگان استان خراسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانحه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، اظهار کرد: نباید برای حادثه به این بزرگی به دنبال خطاهای انسانی بگردیم.

وی با بیان اینکه دولت و وزیر راه به دنبال سیاسی کاری و مسائل حاشیه‌ای در این مسئله بودند، گفت: وزیر راه به بحرانهایی مانند حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ به مسکن جوانان و همچنین تعطیلی شدن 400 شغل ناشی از رکود در ساخت و ساز مسکن بی‌توجهی کرده و به بسیاری از وعده‌هایش عمل نکرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان در مجلس با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی بیشترین تمرکز خود را بر خرید هواپیماها و واگنها گذاشته تاکید کرد: متاسفانه این پروژه‌ها نیز به بن‌بست خورد و سودی نصیب کشور نشد.

مقصودی با اشاره به سخنان وزیر راه مبنی بر اینکه مسافران این قطار بیمه بودند و بیمه دیه مسافران را می‌دهد، تصریح کرد: وزیر به جای عذرخواهی و استعفا کردن، جان افراد را با  ریال و پول مقایسه می‌کند.

وی همچنین با توهین دانستن سخنان وزیر راه ادامه داد: این اولین باری نبود که وزیر اینگونه سخن گفته در گذشته نیز سیاست مسکن مهر را مزخرف دانسته بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان در مجلس با اشاره به استعفا مدیر عامل راه آهن تصریح کرد:برخی به دنبال  این بودند که با قربانی کردن مدیرعامل مسیر استیضاح وزیر راه و شهرسازی را منحرف کنند.

مقصودی با بیان اینکه کلیت این مباحث سبب شده تا نمایندگان استیضاح وزیر راه را در دستور کار قرار دهند،گفت: استیضاح وزیر را به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.