مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس نهم  درباره عدم ارائه گزارش شفاف دولت درباره حقوق‌های نجومی گفت: آنهایی باید درباره حقوق‌های نجومی اقدامی داشته باشند که خود ذی‌نفع هستند و به همین دلیل است که اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: هنگامی که سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید هیچ پرونده‌ای در رابطه با حقوق‌های نجومی برای رسیدگی به این قوه ارجاع نشده به این معنی است که دولت عین خیالش نیست در حالی که بیشترین کسانی که از این مساله سود برده‌اند و ذی‌نفع بوده‌اند، مسئولان رده‌بالایی و اجرایی هستند؛ بنابراین نه حالا بلکه تا 6 سال دیگر هم آنها کاری نمی‌کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم دومین علت عدم اقدام دولت در برخورد با نجومی‌بگیران را اینطور توصیف کرد که مثلا می‌گویند آقای فلانی آنقدر حقوق می‌گیرد که زیاد نیست زیرا اگر این حقوق را به او ندهیم به جای دیگر می‌روند و یا جذب بخش خصوصی می‌شود بنابراین این پول حق اوست و باید به او بدهیم.

رحماندوست با بیان اینکه مجلس بیشترین قدرت و ابزار را برای موضوع پیگیری حقوق‌های نجومی دارد، گفت: با توجه به اینکه کل حساب و کتاب‌ها و پرداخت‌ها از طریق وزارت اقتصاد صورت می‌گیرد، لذا اگر یک فرد دارای 4 فیش حقوقی باشد بنابراین با یک جمع‌بندی از اطلاعات موجود و رسیدگی فوری به این موضوع می‌توان اطلاعات مشخصی را دریافت کرد و می‌توان فهمید که مدیران چه میزان دریافتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این اقدامات از سوی مقامات دولتی صورت نمی‌گیرد علتش این است که دلشان نمی‌خواهد این کار به سرانجام برسد زیرا خودشان از اولین کسانی هستند که پایشان گیر است.