به گزارش پارس ، « ترکی حسن» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوریه در گفت وگو با فارس در دمشق با اشاره به عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست ها که با سرعتی بیش از پیش در حال انجام است، اظهار داشت: حلقه محاصره تروریست ها هر لحظه تنگ تر می شود.

ارتش عملیات پاکسازی در منطقه الغوطه در العتیبه از توابع ریف دمشق را که مرکز ثقل تروریست های مسلح بود با موفقیت به پایان رساند.

اوضاع ریف دمشق بسیار خوب است

وی افزود: ارتش، محور غربی منطقه « جدیدة الفضل» را از وجود تروریست ها از جمله اعضای جبهه النصره کاملاً پاکسازی کرده است تا جایی که اوضاع ریف دمشق را می توان بسیار خوب توصیف کرد.

این کارشناس سوری تاکید کرد: در استان حمص واقع در مرکز سوریه نیز ارتش منطقه القصیر را به محاصره درآورده است و محله « قطینة» را کاملاً پاکسازی کرده است و اکنون در حال پیشروی به سمت جنوب و به عبارت دقیقتر به سمت منطقه « البویضة» است

وی تصریح کرد: یگان هایی از ارتش نیز محور غرب، شمال و جنوب القصیر را تحت کنترل در آورده اند و محله های « قادش» و « البرهانیه» تحت تسلط آنان است.

حلقه محاصره تروریست ها هر لحظه تنگ تر می شود

اما در داخل القصیر از جمله محله های « جورة الشیاح» ، « خالدیة» ، « القرابیص» و « باب هود» حلقه محاصره هر لحظه بر تروریست های مسلح تنگ تر می شود.

در شمال حمص نیز تروریست ها ضربات دردناکی را در « رستن» متحمل شده اند.

نیروهای ارتش در ادلب واقع در شمال سوریه نیز در تلاش برای توسعه حضور خود در مناطق « وادی الضیف» و « الحامدیه» هستند تا بتوانند منطقه « المعرة» را به محاصره در آورند.

در « جسر الشغور» واقع در غرب ادلب نیز ارتش همچنان در حال مبارزه با تروریست ها است و تا کنون ضربات سنگینی به آنان وارد آورده است.

در ریف لاذقیه نیز ارتش تعداد نیروهای خود را در مناطقی که تروریست ها در تلاش برای ورود به آن بودند، افزایش داده است.

راه تروریست ها برای ورود به فرودگاه شمال سوریه سد شد

در حلب از دیگر استان های شمالی سوریه نیز ارتش با تروریست های جبهه النصره که در تلاش برای فرودگاه « الضبعه» بودند، مقابله کرد.

در سایر استان ها از جمله الرقة واقع در شمال شرق سوریه ارتش ضربات سنگینی به تروریست ها وارد آورده است و در « دیرالزور» نیز اوضاع مشابهی حاکم است.

در درعا واقع در جنوب سوریه و در منطقه « الشجرة» تا منطقه اشغالی « جولان» تروریست ها ضربات سنگینی را متحمل شدند.

این کارشناس سوری در مورد تسلط جبهه النصره بر منابع نفت دیرالزور نیز گفت: پیش از این برخی رسانه ها اعلام کردند که اعضای این جبهه به شیوه ای ابتدایی نفت را از این منطقه منتقل کرده اند اما این اخبار جای تردید دارد زیرا انتقال نفت نیاز به خطوط نفت و پالایشگاه دارد.