محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد جریان سیاسی خاصی در کشور به دنبال ایجاد بحران‌سازی‌های کاذب است تا افکار عمومی را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.

وی با شبیه‌ دانستن جنجال‌سازی‌های اخیر در کشور با هیاهوهایی که جریان ایجادکننده فتنه در در دوران اصلاحات در کشور به راه انداخته بود، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران پی در پی به دنبال بحران‌سازی بودند تا مسائل اصلی کشور را به مسائل فرعی تبدیل کرده و مسائل فرعی را اصلی کنند.

*** اتاق فکر انحراف افکار عمومی در سال پاسخگویی دولت به وعده‌هایش

دهقان با ابراز تاسف از تشکیل اتاق فکر برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی کشور در سال پاسخگویی دولت به وعده‌هایش گفت: دولت وعده داده بود که مسائل اقتصادی را حل می‌کند و شائبه‌ای نیز مبنی بر حل آن در صد روز اول ایجاد شد و نیز وعده مبارزه با بیکاری و فساد داده بود اما تعطیلی پی در پی کارخانجات صنعتی و گسترش بحران بیکاری و از طرفی رکود بی‌سابقه اقتصادی در سال‌های دولت یازدهم به علاوه قاچاق کالای خارجی و واردات بی‌رویه کالاها که بعضاً خبرهایی از حمایت بعضی عناصر دولتی از آن نیز به گوش می‌رسد بر بحران‌های کشور اضافه کرده است.

وی ورود میلیاردها دلار کالای قاچاق به داخل کشور را نگران‌کننده و زمینه‌ساز بروز بحران در کشور عنوان کرد و بیان داشت: ما الان در حال یک نبرد سخت اقتصادی هستیم و دولت باید همه وقت خود را صرف این کار کند، اما متاسفانه چون کار قابل توجهی در این زمینه نکرده و در آستانه انتخابات پاسخی برای مردم ندارد.

*** تنها برگ برنده دولت هم دیگر خاصیتی ندارد

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: تنها برگ برنده‌ دولت، برجام بود که آن هم با با تمدید 10 ساله تحریم‌های مربوط به قانون داماتو و برخورد تند دونالد ترامپ در راستای تجدید نظر در برجام، دیگر خاصیتی برای کشور نداشته و برگ برنده‌ای برای دولت نخواهد بود.

*** اعتماد مردم به دولت به‌شدت کاهش یافته است

وی ادامه داد: درباره فساد اقتصادی نیز دولت علیرغم شعارهای انتخاباتی تاکنون حتی یک لایحه برای مبارزه با فساد به مجلس نداده است و در برابر فعالیت‌های ضد فساد عناصر انقلابی مجلس هم مقاومت می‌کند؛ بروز فساد هشت هزار میلیارد تومانی که از جیب معلمان مظلوم برداشته شده است و فسادهای بانکی که جمعی از مدیران آن‌ها بازداشت شده‌اند و‌ متاسفانه پای یکی از نزدیکان یکی از مدیران ارشد در میان است و نیز موضوع برداشت‌های ظالمانه و نامشروع از بیت‌المال و مقرر کردن حقوق‌های نجومی چند صد میلیونی و چند ده میلیونی برای تعدادی از مدیران دولتی، دیگر اعتماد مردم را به دولت به شدت کاهش داده است و در این چند ماه باقی مانده عمر دولت نیز کار چندانی برای ترمیم افکار عمومی نمی‌توانند انجام دهند.

دهقان اضافه کرد: لذا از یک سو به دنبال فرافکنی هستند و برخی از رسانه‌های خود را آماده کرده‌اند تا با توسل به دروغ‌های بزرگ مثل دروغ زشت مربوط به رئیس قوه قضاییه، مفاسد خود را بپوشانند و از سوی دیگر به‌دنبال ایجاد بحران‌های جدید در کشور هستند تا افکار عمومی را از مسائل اصلی و ناکارآمدی‌های موجود منصرف کنند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد جریان سیاسی که حتی دلسوز دولت نیست کشور را به سمت بحران‌های کاذب سوق می‌دهند و یک روز مسئله کنسرت را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح می‌کنند، روز دیگر مسئله لغو یک سخنرانی که برپایی یا لغو آن اصلاً اهمیتی ندارد.

وی با ذکر این نکته که برخی پازل این جریان خاص را در بحران‌سازی تکمیل می‌کنند، افزود: این عده از روی آگاهی و یا ناآگاهی کاری می‌کنند که دولت به جای مسائل اصلی مسائل حاشیه‌ای را محور قرار دهد.

دهقان به موضوع تهمت‌ها در این گونه حاشیه‌سازی‌ها اشاره کرد و گفت: آقای مطهری قبلاً هم در موضوع لغو سخنرانی‌اش در کرج به خاطر اشکالی که در رزرو تالار پیش آمده بود امام جمعه کرج را خطاب قرار داد و اعلام کرد که ایشان نگذاشته است که من سخنرانی کنم، در حالی که روح امام جمعه هم از این موضوع خبر نداشت و‌ آقای مطهری هم بعداً مجبور به عذرخواهی شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز آقای مطهری بدون اینکه هیچ خبری داشته باشد به امام جمعه مشهد و برخی نهادهای انقلابی نسبت ناروا داده است که آن‌ها مانع سخنرانی اش در روز اربعین شده است.

*** سخنرانی مطهری برای امام جمعه مشهد اساساً اهمیتی نداشته و ندارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس اطلاعاتی که به‌دست آورده‌ام اساساً برای امام جمعه مشهد سخنرانی آقای علی مطهری و امثال علی مطهری هیچ اهمیتی نداشته و ندارد و آن نهاد انقلابی هم به هیچ وجه با سخنرانی ایشان مخالفت نکرده است.

وی ادامه داد: آقای علی مطهری که تریبون در اختیارش است و هر موقع هرچه می‌خواهد می‌گوید و اکنون هم که نایب‌رئیس مجلس است و تریبون برای سخنرانی کم ندارد که سخنرانی‌اش در یک سالن چندصدنفری در مشهد بخواهد به قدری اهمیت پیدا کند که آن را لغو کنند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران‌سازان و اعضای اتاق فکر بحران‌سازی در کشور که در شش ماه آینده برای طفره رفتن از پاسخ‌گویی به این گونه فعالیت ادامه خواهند داد، می‌دانند چه اقداماتی را در کجا قرار دهند که از نقاط ضعف حداکثر استفاده را ببرند و سناریوهای خود را برای دوقطبی‌های کاذب تکمیل کنند تا افکار عمومی را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.