آیت‌الله سید‌احمد خاتمی عصر امروز در جمع مردم بم در مسجد جامع این شهر با قرائت شعری در رثای اباعبدالله(ع) اظهار داشت: در زمان زلزله وقتی به بم آمدم و آن عمق فاجعه را دیدم به محضر رهبر معظم انقلاب گزارش کردم که تا خودتان تشریف نیاورید، فایده‌ای ندارد و قدم مبارک ایشان بود که کارها را جلو برد و بم سروسامان گرفت.

 

وی افزود: با وجود داغدار بودن مردم بم، هرگز عزاداری امام حسین(ع) در این شهر ترک نشد.

 

خاتمی عنوان کرد: احساس کنونی من این است که بم از نعمت هماهنگی برخوردار است، یعنی روحانیت و مسئولان همدل و هماهنگ به دنبال خدمت‌رسانی به مردم شریف بم هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره‌ای به حرف‌های نادرست بعضی‌ها کرد و افزود: بلا برای ظالم مجازات، برای مومن امتحان و برای اولیا درجه است و هر کس که مقرب‌تر باشد باید جام بلای بیشتری بنوشد.

 

خاتمی با اشاره به هفته بسیج و سخنان امروز مقام معظم رهبری ادامه داد: آماده باشید که همین آمادگی‌ها دشمنان را زمینگیر می‌کند.

 

وی عنوان کرد: برای مقاومت جانانه در مقابل دشمن نیاز به بسیج سیاسی است که نخستین بعد آن پاسداری از دین از لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی است، چرا که دین این انقلاب را به وجود آورد و آن را 37 سال حفظ کرده است.

خاتمی ابراز داشت: دومین مسئله ولایتمداری است چرا که انقلاب مدیون ولایت است، همه گروه‌های سیاسی 50 سال مخالف شاه بودند، اما نتوانستند کاری بکنند، اما وقتی امام خمینی(ره) آمد، قطره‌ها دریا شدند و سیل مردم کاخ 2 هزار و 500 ساله را برد و ما باید این سرمایه را حفظ کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیری در راه هدف است، ملت ما توانسته با مقاومت خود روؤسای جمهور آمریکا را یکی بعد دیگری خسته و افسرده کند و به برکت همین مقاومت و خستگی ناپذیری بوده که آمریکای خونخوار را از حمله به ایران منصرف کرده است نه مذاکرات.

 

خاتمی گفت: چهارمین بعد بسیج سیاسی اعتماد به خداست، نه به دیگران، دو سال از برجام می‌گذرد امام تحریم‌ها هنوز برقرار است، البته ما نباید اشتباه کنیم و توپ را در زمین خودی بیندازیم و مذاکره کنندگان را مورد بی‌مهری قرار دهیم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مذاکرات این فایده را داشت که ملت ایران بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و اعتماد به اربابی غیر از خدا، راه به جایی نمی‌برد.

 

وی خاطرنشان کرد: هرگز نباید به آنها خوش‌بین بود، چرا که اوج ساده لوحی‌ست، این خوش‌بینی حتی لبخند دشمن هم زهرآگین است و نباید با او رفیق شد، بسیجی از صمیم جان «مرگ بر آمریکا» می‌گوید.

 

خاتمی ابراز داشت: باید به شدت مراقب دام دشمن در فضای مجازی و آلوده باشیم که در آن قرار نگیریم، ما فضای مجازی را خطر نمی‌دانیم چون می‌تواند هم فرصت باشد و هم بحران ایجاد کند.

 

وی افزود: دشمن با دروغ فضاسازی شیطنت‌آمیز و شایعه پراکنی به‌دنبال ایجاد بحران است و امروزه هشیاری در مقابل لجن پراکنی در فضای مجازی یک رکن بسیج سیاسی است.

 

خاتمی گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، اخیرا ‌اختلاس‌ها، سوء‌استفاده‌ها و فسادهای اقتصادی و حقوق‌های نجومی غمی جان‌کاه برای همه ما بوده که قوه قضاییه باید با این موضوع‌ها برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.

 

وی بصیرت در مقابل دشمنان و وحدت ملت حول‌محور ولایت را دو بعد دیگر از بسیج عنوان کرد و افزود: بصیرت و وحدت این کشور اهل‌بیتی را تا امروز از خطرها رهانیده و در آینده نیز آن را حفظ می‌کند.

 

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم نیز گفت: به برکت حضور رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت‌مردان، کارهای بسیار زیادی در بم انجام شده است، اما مشکلاتی هم باقی مانده است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی به مقامات مربوطه آنان رفع شود.

 

وی افزود: مردم بم تا پای جان حافظ اصل نظام و ولایت هستند و هرگز رهبرشان را تنها نمی‌گذارند.