به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ میلیون ها آمریکایی که به دونالد ترامپ رای دادند به زودی درمی‌یابند که حق آنها برای اعمال قانون اضافه کاری و افزایش پرداخت با ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید ضایع خواهد شد.

ناظران سیاسی اعلام کرده‌اند یکی از مواردی که ترامپ متعهد به اجرای آن شده معکوس کردن قانون نیمی از اضافه کاری و اضافه پرداخت است که در دولت باراک اوباما به تصویب رسیده بود.

بر اساس این قانون که در دولت اوباما تصویب شد و قرار است از اول دسامبر به اجرا درآید کارگرانی که کمتر از 47 هزار دلار در سال درآمد دارند مشمول نیمی از اضافه کاری و افزایش پرداخت خواهند شد. این در حالی است که یکی از نخستین اقدامات کنگره آمریکا و دونالد ترامپ کاهش اضافه کاری و پرداخت است که با ورود رئیس جمهور به کاخ سفید در 20 ژانویه 2017 کاملا اعمال خواهد شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد 41 درصد رای دهندگانی که ترامپ را انتخاب کرده اند افرادی هستند که کمتر از 50 هزار دلار در سال درآمد دارند.

تام بونیر، کارشناس اطلاعات و داده در موسسه تارگت اسمارت با انتشار پستی در حساب توییتری خود گفت: براساس اطلاعات خروجی حدود 20 میلیون نفر از رای دهندگانی که ترامپ را انتخاب کرده اند نیمی از زمان اضافه کاری خود را از دست خواهند داد.

این در حالی است که بردلی بایرن، نماینده جمهوری خواه ایالات آلاباما در کنگره بر این باور است که طرح افزایش اضافه کاری اثرات زیان باری بر کارکنان و کارفرمایان داشته است. چراکه به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از کارفرمایان قادر به پرداخت دستمزد ها نبوده اند.