حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات طی پیامی فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی‌ داشت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد این یک رکن اساسی است.(مقام معظم رهبری)

بسیج، مظهر شرافت و صلابت ملت و سرمایه عظیم سرزمین پهناوری است که نسل انقلابی خود را به مدال افتخارآفرین  بسیجی، مزین می‌سازد.

خاستگاه و بستر بالندگی اجتماعی و بلوغ فکری بسیج در کلام  امام راحل خمینی کبیر(ره)، بازنمایی "میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی" است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مرزهای هویتی خویش را فراتر از سپهر سرزمینی  رهنمون ساخته است و این هویت کرامت آفرین، به منبع الهام بخش حرکت‌های ضداستکباری  محرومین و مستضعفین جهان تبدیل گردیده است.

امروز بسیج، هویت‌ساز قدرت امت اسلامی و منشأ خیزش‌های عدالت‌طلبانه و آزادی‌خواهانه در جهان محسوب می‌شود و اینک گستره افق وجودی شجره طیبه بسیج در کرانه‌ای رخ  می‌نماید  که رهبر فریخته بسیجیان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آن را "فرهنگ بسیجی" خواند و چشم خفاشان تاریک اندیش را به ساحت قدرتمند نورآفرین خویش خیره ساخت.

از این منظر، بسیج، بدنه اتصال با معنویت، تبلور سرشتی پاک و طینتی اخلاقی است که مسیر شهادت‌طلبی را برای نیل به جامعه‌ای سعادت‌بخش و عزت‌ساز فراهم می‌نماید.

یقیناً امروز، سازمان بزرگ بسیج از ابعادی جهانی برخوردار است و  پیروانش  فرهنگ شهادت را برای استقرار صلح  و نجات بشر از منجلاب آرایه‌های ضداخلاق، برگزیده‌اند.

فرا رسیدن سالروز تاریخ‌ساز بسیج را تکریم نموده و درود خالصانه خود را به محضر فرماندهی معزز کل قوا  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله)، فرماندهان دلاور و تمامی  بسیجیان  جان بر کف در سراسر میهن اسلامی تقدیم می‌نماییم.

سیدمحمود علوی