مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین طی گفت‌وگویی با شبکه خبر در رابطه با آخرین وضعیت تردد زائران از مرزهای کشور، گفت: یک میلیون و 620 هزار نفر از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و مرزهای هوایی تا ساعت 6 صبح امروز، به کشور بازگشتند.

وی افزود: طبیعتا بیشترین تراکم جمعیتی ورود ما از مرز مهران با 52 درصد، شلمچه 25 درصد و چزابه 16 درصد و مرزهای هوایی 7 درصد بوده است.

آقابابایی تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی هوا در استان‌های کشور به خصوص استان‌های میانی، ستادهای مدیریت بحران در استان‌های سراسر کشور به ویژه در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان در آماده باش هستند تا در هنگام عظیمت زائران مشکل خاصی پیش نیاید.

دبیر ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: در حال حاضر 500 چادر توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران برای شرایط خاص پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی نگرانی خاصی از بابت ورود زائران به کشور نداریم، همچنین حداقل 1500 دستگاه اتوبوس در مرز مهران مهیای انتقال زائران به کشور هستند.

آقابابایی تأکید کرد: با توجه به وضعیت خاص هوایی، نگرانی اصلی ما تصادفاتی است که به دلیل خستگی زائران اتفاق می‌افتد جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی نیازمند توجه بیشتر زوار است.