به گزارش پارس ، جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه شورای نگهبان در قانون اساسی نقشی بی بدیل برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام بر عهده دارد گفت: شورای نگهبان باید هم شرایط حضور و انتخاب اصلح را برای مردم فراهم کند و هم اینکه انتخابات را در چارچوب احکام اسلام و قوانین نظام جمهوری اسلامی برگزار کند و این اساس کار شورای نگهبان در تشخیصت صلاحیت ها و احراز شرایط نامزدهای انتخابات ها و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: انتخابات پیش رو اولین انتخابات پس از فتنه سال ۸۸ است، حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را کسانی ایجاد کردند که خود نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

کریمی قدوسی ادامه داد: این افراد و حامیان آنها از شخصیت های شناخته شده جمهوری اسلامی بودند که در دوره های قبل در دولت و مجلس نیز از سوابق برجسته ای برخوردار بودند و شورای نگهبان چنین افرادی که قصد دارند بار دیگر به عرصه انتخابات باز گردند را در مقابل خود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: گروه دیگری که در مقابل شورای نگهبان قرار دارد جریان انحرافیست که این جریان به لحاظ اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و حتی روابط خارجی زیر سؤال هستند.

کریمی قدوسی ادامه داد: این گروه کسانی هستند که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را زیر سؤال برده اند حتی در جایی دوره اسلام را یک دوره پایان یافته ای دانسته اند و رفتار آنها در قبال مردم سالاری دینی به ویژه در ماه های اخیر مردم گریزی را در اذهان متبادر می کند.