ناصر عتباتی یکی از مهمترین دستاوردهای خودنظارتی اتحادیه ها و اصناف را جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و همچنین مدیریت صنفی نظارت بر اماکن صنفی اعلام کرد و گفت: مواردی از قبیل پایش تصویری اماکن خدماتی به منظور جلوگیری از بروز حوادثی نظیر سرقت، رعایت شئونات اسلامی، فعالیت در چارچوب قوانین صنفی، چینش ویترین‌ها به صورت صحیح و منطبق با شئون اجتماعی و اسلامی به کمک گسترش نظارت های صنفی به خوبی قابل مدیریت است و اتحادیه ها و اصناف در اینگونه موارد بهتر می توانند وارد عمل شوند.

وی از هماهنگی و همکاری اصناف و اتحادیه های اردبیل با دادستانی به منظور گسترش نقش نظارتی این اصناف خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهمترین الزامات صنفی که با همکاری اصناف و اتحادیه های استان به دنبال آن هستیم تشکیل هیات امنای پاساژها و مجتمع های  تجاری، خدماتی و مدیریت این اماکن از طریق هیات امنا است.

عتباتی افزود: نظارت بر رعایت شئون صنفی و کاهش مشکلات صنوف مختلف از جمله ثمرات مدیریت هیات امنایی پاساژها و مجتمع های صنفی است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ارتباط هیات امنای پاساژها و مجتمع های صنفی با دادستانی ها فرایند مناسبی به منظور نظارت بهتر بر اینگونه مراکز و جلوگیری از مشکلات و آسیب های احتمالی است.