منصور حقیقت پور در واکنش به تمدید تحریم های ده ساله آمریکا علیه ایران با بیان اینکه این اقدام کار جدیدی نیست و همواره این ظلم را درحق ملت ایران روا داشته ان، اظهار داشت: آنان هنگام تصویب برجام هم مخالف بودند و محکم مخالفت کردند و بعد از برجام هم اموال ما را مصادره کردند و برای کسانی که به ایران سفر می کنند به منظور مسافرت به آمریکا ممنوعیت ایجاد کرده و غلط های زیادی کرده اند.

مشاور لاریجانی با تأکید بر اینکه جوهره انقلاب اسلامی با جوهره این آدمها در تضاداست، اظهار داشت: برجام یک توافق بین المللی بود و ربطی به کنگره آمریکا ندارد.

وی تصریح کرد: اگر آنها این توافق بین المللی را لغو کنند به جامعه بین المللی توهین کرده اند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثریت آدم هایی که درکنگره هستند ازحزب جمهوری خواه بوده و حزب جمهوری خواه در تضادی آشکار با ما شمشیر را از رو بسته است در حالی که دموکراتها در دشمنی با ما با پنبه سر می برند.

حقیقت پور با اشاره به اینکه ما با برجام درسطح بین الملل رو به رو هستیم بیان داشت: اینها قوانین مختلفی در طول سالیان مختلف بر علیه ایران تصویب کرده اند و از آنجایی که دائما از این غلط ها کرده اند این هم غلط اولشان نیست.

وی با بیان اینکه آنها باید بفهمند دنیا ساز وکار خودش را دارد، عنوان کرد: دنیا دیگر با ساز آمریکا نمی رقصد.

وی افزود: رفتار نمایندگان آمریکا نقض توافق بین المللی برجام نیست بلکه بد عهدی آمریکاست و مصوبه نمایندگان آمریکا هم جزئی از آمریکاست و این قانون برای اجرا باید به دست رئیس جمهور برسد که ممکن است آنجا هم وتو شود.