امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین جدید فرمانده کل ارتش، در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و سابق نزاجا که در سالن شهید مطهری ستاد نزاجا برگزار شد، با اشاره به مظلومیت اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ عنوان داشت: زمانی که امام حسین(ع) کمک خواستند، کوفیان کمک نکردند. امام حسین(ع) سخنانشان مهم و کلید شخصیت امیرالمومنین(ع) مروت است.  

وی افزود: باید با همه کاستی‌ها و ناملایمات باید در رکاب امام زمان(عج) باشیم. زمانی که رژیم بعث با 12 لشکر و از سوی دیگر آمریکا، ناامنی را در کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کردند، با ندای ولایت همه وارد صحنه شدند و نیروی زمینی و لشکر 28 کردستان و 64 ارومیه در صحنه ایفای نقش کردند.  

 

جانشین جدید فرمانده کل ارتش با اشاره به تدین ارتش در دفاع از کشور و انقلاب و حضور سریع در صحنه گفت: در حادثه کردستان‌، نزاجا 2000 شهید داد. اولین شهدای حمله زمینی را نیروی زمینی تقدیم کرد و حضرت امام(ره) هم مدال افتخار را بر سینه نزاجا چسباندند.  

 

وی ادامه داد: منافقان سال 79 تا 81 را به زعم خودشان سال سرنگونی جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما اقتدار نزاجا باعث شد تا کمر منافقین و دشمنان بشکند.  

امیر پوردستان با اشاره به نقش‌آفرینی نزاجا در مبارزه با تروریسم و برگزاری رزمایش‌های موفق تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر با چهره جدیدی از جنگ‌ها مواجهیم که نیروی زمینی ظرفیت‌های لازم را در مرز ایجاد کرده است. نزاجا توانست در فضایی دیگر و جغرافیای دیگر انجام وظیفه کند.  

 

امیر پوردستان عنوان داشت: همه این افتخارات به خاطر این است که همه اراده کردند آن افتخارات را به دست بیاید. نیروی زمینی مثل چرخ عظیمی است که با قوت و قدرت می‌چرخد.  

 

وی گفت: ما در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی مواجه بوده‌ایم و ازجمله آن‌ها تهدیدات هواپایه و دریاپایه بود. اعتبارات تقلیل یافت و در آن مقطع با کاستی‌های اعتباری زیادی مواجه شدیم. قرارگاه‌های ما دستخوش تغییر می‌شد و باید در همان زمان کار خود را انجام می‌دادیم. در رزمایش و استخدام و مرزداری و جابجایی پادگان، همزمان نزاجا همه طرح‌ها را انجام داد. ارتش در همه زمینه‌ها جلوه اقتدار و صلایت نظام است.

امیر پوردستان با اشاره به موفقیت‌های نزاجا در عرصه‌های مختلف تأکید کرد: تدابیر فرمانده معظم کل قوا نزاجا و ارتش را به این جایگاه رسانده است. 

جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: از همه ظرفیت‌های مدیریتی استفاده می‌کنم تا در خدمت جمهوری اسلامی باشم.