سید رائد موسوی فرزند سید محسن موسوی یکی از دیپلمات های ربوده شده در لبنان، گفت: متاسفانه در کشور ما به وضعیت اتباع ایرانی در کشورهای خارج، آن چنان که باید و شاید اهمیت داده نمی شود، وقتی که بحث از استقلال و تمامیت ارضی کشور آنقدر برای ما مهم است که اجازه نمی دهیم یک خارجی بدون مجوز نزدیک مرزهای کشور ما شود و موضوع تمامیت ارضی برای ما اهمیت دارد، همان قدر هم باید وضعیت اتباع ایرانی در کشورهای دیگر برایمان مهم باشد.
وی افزود: این افرادی که ربوده شدند از دیپلمات ها و یا سرداران کشور ما بودند از این رو پیگیری و اهتمام بیشتری در این باره باید وجود داشته باشد، ولی ما شاهدیم که این موضوع خیلی وقت ها فراموش می شود و فقط برخی موضوعات مانند فیلم هایی که ساخته می شود باعث می شود که دوباره به یاد آنان بیفتیم.
موسوی با گلایه از برخی مسئولان افزود: متاسفانه همت لازم در این باره در بین بر خی مسئولان ما کم است، برای کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران با این همه توان و قدرت اطلاعاتی و امنیتی که دارد و دیده ایم در برخی موارد چه عملیات پیچیده ای را قادر است که انجام دهد، برای چنین سیستمی به نتیجه نرسیدن این پرونده جای خجالت و سرشکستگی دارد.
موسوی با تاکید بر این که اطلاعات موثقی مبنی بر زنده بودن این چهار دیپلمات ربوده شده وجود دارد، اظهار داشت: وقتی اطلاعات موثق در این راستا ارائه می شود، حتما بر یک مبنایی است، بر اساس گزارش های موجود قطعا این افراد در قید حیات هستند.
وی ادامه داد: من بارها گفتم این ها ربوده شده اند، ترور نشده اند، وقتی فردی را می ربایند یعنی دنبال ربایش وی بوده اند نه دنبال کشتنش، بحث هایی که در مورد شهادت آن ها مطرح می شود در حد خواب است و ما نمی توانیم راجع به جان چهار نفر با یک خواب تصمیم بگیریم.
دبیر کمیته مردمی پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده اظهار داشت: باید برای شهادت این ها دلیلی وجود داشته باشد، از ما ( وابستگان به ربوده شدگان) دی ان ای هم گرفته شده ولی هنوز کسی نتوانسته است در موضوع شهادت این افراد دلیلی بیاورد.
موسوی با اشاره به این که شواهد زیادی وجود دارد که دیپلمات های ربوده شده به زندان های رژیم صهیونیستی منتقل شده اند، گفت: اگر بخواهیم این پرونده منجر به آزادی این افراد شود نیازمند همت زیاد مسئولان کشور است، این پرونده ای نیست که حلش آسان باشد، این همت زمانی به وجود می آید که مطالبه جدی باشد و رسانه ها در این راستا می توانند تاثیرگذار باشند.
به گزارش ایرنا، سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران، کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت در 14 تیرماه 1361 هنگام سرکشی از مناطق لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی ربوده شدند.