پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به قلم "تام دی‌کریستوفر" نوشت: "هلیما کرافت،" رئیس استراتژی کالا در کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه، به شرکت‌های بزرگ نفتی در اروپا هشدار داد در عقد قرارداد با ایران عجله نکنند. زیرا با انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آتی آمریکا، تمام این قراردادها در معرض لغو و یا مجازات قرار می‌گیرند.
 
شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه هفته گذشته مذاکرات سرمایه‌گذاری در میدان گاز پارس جنوبی ایران را نهایی کرد. این پروژه با مشارکت شرکت ملی نفت چین به اجرا گذاشته می‌شود و هدف از آن توسعه میدان پارس جنوبی ایران است؛ اما برخی کارشناسان اقتصادی مدعی شدند فرانسه تا زمانیکه از دیدگاه روشن رئیس جمهور جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران مطمئن نشود، اقدامی در راستای اجرایی شدن این مشارکت انجام نخواهد داد.
 
به دنبال اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، تولیدات نفت این کشور سیری تصاعدی داشته و به تولید روزانه 3.7 میلیون بشکه در روز رسیده است. هلیما کرافت مدعی شد با ریاست جمهوری دونالد ترامپ اوضاع به این منوال ادامه نمی‌یابد و ممکن است روند مثبت عملکرد صنعت نفت ایران متوقف شود.