علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه، 23 آبان) به منظور رسیدگی به پرونده تشکیل شده از سوی دولت در شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 در این دادگاه حاضر شد.

جلسه دادگاه این نماینده سابق مجلس به دلیل شکایات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات، حسین فریدون دستیار و برادر رئیس‌جمهور و رسول دانیال زاده در دادگاه جرائم کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.

در جریان دادرسی امروز دانیال‌زاده با مشاهده مستندات زاکانی، شکایت خود را پس گرفت.

علیرضا زاکانی در تاریخ 13 تیرماه در یکی از سخنرانی‌هایش با اشاره به نام رسول دانیال‌زاده، گفته بود «وی از دریافت کنندگان تسهیلات و پورسانت‌های ویژه با استفاده از رانت برادر رئیس‌جمهور است».

این نماینده سابق مجلس با اشاره به دو بدهکار بانکی به نام‌های «مالامیر» و «دانیال زاده» متذکر شده بود «حسین فریدون پشت سر آن‌هاست و به عنوان مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این دو نفر داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند، در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند».

پیش از این زاکانی درباره اوج‌گیری فعالیت شبکه دلالی در فضای پسابرجام هشدار داده و برخی پرونده‌های فساد را نیز مطرح کرده بود که به نظر می‌رسد این شکایت‌ها مربوط به سلسله افشاگری‌های او در این باره باشد.