«وارن بافِت» سرمایه‌دار و میلیاردر معروف آمریکایی که از حامیان مالی اصلی هیلاری کلینتون - نامزد دموکرات‌ها - در انتخابات امسال بود، روز گذشته (شنبه)‌ در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اعلام حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا،‌ از کلیه رای‌دهندگان آمریکایی خواست اختلافات عمیق خود را کنار گذاشته و پشت سر ترامپ قرار بگیرند.

بافت در این مصاحبه گفت به عنوان یک رای‌دهنده طی 50 سال گذشته انتخاباتی مانند انتخابات 2016 ندیده است. وی در ادامه با بیان اینکه هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات امسال "آرای منفی" زیادی داشتند، اضافه کرد: در انتخابات هفته گذشته تعداد زیادی از رای‌دهندگان آمریکایی صرفاً به این دلیل به یکی از دو نامزد انتخاباتی رای دادند که نمی‌خواستند نامزد مقابل در انتخابات پیروز شود.    

با این حال، میلیاردر معروف آمریکایی از هواداران هیلاری کلینتون خواست به رغم تردیدهایی که درباره برنامه اقتصادی ترامپ وجود دارد، برای پیشرفت کشور پشت سر او متحد شوند. 

وی خطاب به هواداران کلینتون ادامه داد: البته این به معنی انتقاد نکردن از ترامپ نیست؛ بلکه همگی باید با اتحاد خود از مشروعیت او دفاع کنیم. 

با وجود آنکه سراسر آمریکا شاهد اعتراضات مردمی پراکنده علیه ترامپ است، بافت در مصاحبه خود تاکید کرد رئیس جمهور منتخب آمریکا شایسته احترام و حمایت همه مردم است. 

با این وجود، میلیاردر آمریکایی در پایان با بیان اینکه ترامپ با سوار شدن برروی موج مخالفت طبقه کارگر با قراردادهای تجارت آزاد و اصول حاکم بر اقتصاد بازار به قدرت رسید، به تمجید از عملکرد اقتصادی باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – پرداخت و گفت رئیس جمهور کنونی آمریکا توانست بعد از بحران مالی 2008، اقتصادِ از ریل خارج شده آمریکا را دوباره به مسیر قبلی خود بازگرداند.