مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در جریان بررسی طرح ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران کشور و لزوم استرداد دریافتی‌های مازاد در تذکری شفاهی گفت: طرحی که از سوی کمیسیون اصل 90 ارائه شده ایرادات بسیار دارد.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم جلوی اجحاف در بیت‌المال را بگیریم اما این طرح «ماست‌مالیزاسیون» است؛ این کاری نیست مجلسی که در راس امور است انجام بدهد.

«در بررسی این طرح هم دولت و هم نمایندگان مخالف هستند اما چون حضرتعالی (اشاره به رئیس مجلس) اراده کرده‌اید می‌خواهید کار را انجام دهید.»

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان اظهار داشت: این طرح را نمایندگان ارائه کرده‌اند و اینگونه نیست که بنده ارائه کرده باشم این کار انجام شود.

«کمیسیون اصل 90 طرحی را آماده کرده است و نمایندگان نیز طرحی را تدوین کرده‌اند که آن را به کمیسیون اصل 90 دادیم که نهایتا یک طرح ارائه شود.»

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: به هر حال اگر این طرح به هر کمیسیونی ارائه می‌شد مشکلاتی مطرح می‌شد اما در زمان بررسی جزئیات این طرح می‌شود مشکلات را برطرف کرد.