«فیصل الداوود»، نماینده سابق پارلمان لبنان و دبیرکل جنبش «النضال اللبّنانی العربی» این کشور تصریح کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی ژنرال «میشل عون» ثابت کرد این محور مقاومت است که در لبنان پیروز شده است.

دبیرکل جنبش «النضال اللبّنانی العربی» لبنان افزود: این پیروزی نتیجه تحولات جاری در سوریه و مهمترین پیروزی محور مقاومت و حزب الله است که در دوره خلأ ریاستی همواره نامزد این جنبش بوده است.

الداوود با اشاره به اینکه انتخاب عون باعث کاهش بیش از پیش نفوذ عربستان در لبنان شده، افزود: با پیروزی عون مقاومت به کانون و مرکز ثقل عرصه سیاسی لبنان و عمق استراتژیک سوریه در چارچوب قومی و ملی تبدیل شده است.

نماینده سابق پارلمان لبنان تماس پادشاه عربستان سعودی با عون جهت تبریک ریاست جمهوریش را بیانگر تلاش سعودی‌ها برای اثبات حضور خود در عرصه لبنان عنوان کرد، به ویژه پس از افول و کاهش نفوذ سعودی‌ها در منطقه و شکست‌هایی که در یمن و سوریه متحمل شدند.

وی این پیروزی و همچنین تحولات جاری در عرصه منطقه و بین المللی را آغاز شمارش معکوس برای موفقیت‌ها و پیروزی‌های دیگر مقاومت علیه محور غربی و آمریکایی در خاورمیانه دانست.

وی بر این باور است که عون همچنان مانند سال 2006 میلادی خود را به حمایت از محور مقاومت ملزم و متعهد می‌بیند و همین موضوع موجب حمایت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از وی شد، چون نصرالله بود که نه تنها مسیحیان لبنان را از خطر رژیم صهیونیستی حفظ کرد، بلکه مانع نفوذ این رژیم در عمق استراتژیک اعراب در مشرق عربی شد.

نماینده سابق پارلمان لبنان درباره مناسبات لبنان با تهران و دمشق نیز گفت: تهران و دمشق خط اول مقدم حمایت و دفاع از مقاومت شمرده می‌شوند و از جمله حامیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لبنان شمرده می‌شوند و این تاکید می‌کند، حمایت سوریه و ایران از مقاومت و لبنان همچنان با قوت ادامه دارد.