بیژن نوباوه وطن،با اشاره به ترمیم و تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت اظهار کرد: معمولا  تغییر و ترمیم در هر کابینه‌ای انجام می‌شود و جزء حقوق رئیس‌جمهور است،  اما  مستندات و دلایل برای انجام این کار چندان قابل قبول نبود و برای افکار عمومی تا حدودی ناگفته باقی ماند.

وی ادامه داد: هر حوزه ای در دولت ممکن است دارای مشکلاتی باشد، اما وجود مشکلات در برخی حوزه ها حادتر است مانند حوزه اقتصادی که بهتر بود تغییرات در آنجا انجام می شد؛ چرا که این دولت با شعار اقتصادی بر روی کار آمد و شاید کسی از این دولت انتظار توسعه فرهنگی نداشت، بنابراین این تغییرات به نظر می رسید با توجیه کافی همراه نیست.

وی با اشاره به عملکرد مناسب وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تغییر وزیر آموزش و پرورش کار صلاحی نبود؛ چراکه مشکلات بسیار زیربنایی در این وزارتخانه وجود دارد و آقای فانی هم عملکرد مناسبی داشت و وزیر کارآمدی بود.

نوباوه وطن ابراز عقیده کرد: وقتی وزارت خانه ای 98 تا 99 درصد بودجه اش مربوط به امور جاری می‌شود چطور می‌تواند برنامه ریزی کند؟ بنابراین اگر قرار است تغییری انجام شود باید به صورت زیربنایی انجام گیرد، نه صرفا با تغییر یک وزیر.

این نماینده سابق در مجلس با اشاره به تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد نیز به نظر می‌رسید برخورد با موضوع مقداری سیاسی شده است؛ چراکه صرف برگزاری کنسرت در برخی شهرها لزوما نباید به تعقیب یک وزیر منجر شود اما به نظر می‌رسد دولت برای انتخابات به دنبال جذب آرای اهل هنر بود و می‌خواست با این تغییرات نشان دهد که می‌کوشد تا به اصلاح حوزه فرهنگ و هنر بپردازد اما باید بدانیم با تغییر یک وزیر این اصلاحات انجام نخواهد شد و نیازمند تغییرات ساختاری هستیم.