«محسن عطیه»، عضو دفتر سیاسی حزب الناصری مصر و عضو سابق پارلمان این کشور با انتقاد از سیاست‌های دولت مصر و بخصوص در زمینه اقتصادی اظهار داشت: دولت مصر کارهایی انجام می‌دهد که اصلا با شرایط کنونی ملت مصر تطابق ندارد و به جای کاستن از درد و رنج مردم بر آن افزوده است.

عطیه افزود: در سایه توطئه بزرگ علیه مصر که در چارچوب توطئه بزرگ‌تری یعنی تجزیه منطقه، چپاول ثروت‌ها و نابودی ظرفیت آن است، مصری ها در معرض جنگ و فشارهای شدیدی قرار گرفتند.

سیاستمدار مصری ادامه داد: از همین رو دولت مصر باید تدابیر مناسب شرایط کنونی و جنگ اتخاذ کند در حالی که می‌بینیم تصمیم گیری‌های آن بر مشقت و دشواری معیشتی مردم افزوده است.

عطیه خواستار استعفای فوری دولت مصر شد و افزود: باید دولت دیگری روی کار آید که قادر به اداره کشور باشد و با حل همه مشکلات روزمره جامعه مصری مردم را از زیر فشارهای کنونی نجات بدهد و وزیرانی پا به عرصه بگذارند که با تصمیم‌های سرنوشت ساز خود کشورهای توطئه‌گر علیه مصر را به چالش بکشند.

وی افزود: پارلمان مصر نیز در دوره انتقالی کنونی ناکامی خود را ثابت کرده و نمی‌تواند نماینده برحق ملت باشد آنها با تشکیل ائتلاف‌هایی که دائما در پارلمان با یکدیگر کشمکش دارند تنها منافع شخصی خودشان و احزاب متبوعشان را دنبال می کنند و اصلا اهمیتی برای خواسته‌های شهروندان قائل نیستند.

سیاستمدار مصری گفت: اقدام دولت السیسی در آزاد کردن نرخ پوند مصر نمی‌تواند راه حلی برای بحران‌های اقتصادی یا راه حلی برای بحران دلار که واحد پول مصر را نابود کرده است، باشد و تنها موجب بالا رفتن نجومی قیمت ها و پایین آوردن قدرت خرید مردم مردم شده چون آزادسازی نرخ پوند و باز گذاشتن دست بانک ها برای قیمت گذاری آن در مرزهایی مشخص منجر به کاهش بیش از پیش ارزش پوند خواهد شد.

عطیه با بیان اینکه دولت مصر این اقدام را به سفارش صندوق بین المللی پول انجام داده است، گفت: صندوق بین المللی پول یک نهاد کاملا آمریکایی است و اقدام به اعمال فشارهایی متناسب با تلاش‌های آمریکا برای سلطه‌گری بر مصر می کند تا این کشور در مقابل گرفتن وام هایی که از عهده پرداخت آن برنمی آید سیاست‌هایی وابسته به کاخ سفید را اجرا کند.

وی تاکید کرد: مصر باید با تکیه بر سیاست‌های اقتصادی خودکفا کارخانه‌های بسته شده را باز کرده و به جای باز گذاشتن فضای بزرگ سرمایه گذاری خارجی‌ها  پروژه‌های بخش دولتی را احیا کند.

سیاستمدار مصری ضمن درخواست از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کشورش برای لغو همه تصمیم‌های حکومتی علیه جامعه مصر، گفت: ملت پشتوانه حکومت است و نباید با این تصمیم‌های اقتصادی ویرانگر آنها را مجازات کرد برای مثال گرانی شدید قیمت سوخت بر بالا رفتن قیمت کرایه ها و کالاها نیز تاثیرگذاشته است.

عطیه در پایان سخنان خود تاکید کرد: مصر هرگز تسلیم باج‌خواهی‌های آمریکا نمی‌شود و حکومتی که دنباله رو آمریکا و غرب باشد دوامی نخواهد داشت، رئیس جمهور مصر باید دولت جنگ تشکیل بدهد که بتواند کشور را از توطئه ها نجات بدهد این جنگ صرفا نظامی نیست بلکه جنگ در همه سطوح را شامل می شود.