دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه ایران در بیروت پایتخت لبنان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «زیاد النخاله» معاون وی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار و در خصوص محتوای طرح ده ماده ای جنبش جهاد اسلامی برای سامان دهی به اوضاع داخلی فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی، سرکوب مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیست، یهودی سازی قدس و کرانه باختری و تهدید مسجد الاقصی رایزنی کرد.

ظریف ضمن استقبال از طرح ده ماده ای رمضان عبدالله شلح تاکید کرد: ایران از این طرح و هر تلاشی که در راستای وحدت مردم فلسطین صورت گیرد، حمایت می کند. همچنین اقدامات برای افزایش مقاومت مردم فلسطین به منظور ادامه مبارزه برای بازپس گیری اراضی اشغالی فلسطین و استیفای حقوق مردم این کشور مورد حمایت تهران است.

گفتنی است رمضان عبد الله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در بیست و نهمین سالگرد تاسیس این جنبش در سخنرانی خود طرحی ۱۰ ماده ای برای ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین ارائه داد که بندهای دهگانه آن عبارتند از:

۱-  اعلام لغو توافقنامه اسلو از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و توقف اجرای آن.

۲- عقب نشینی سازمان آزادی بخش فلسطین از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی.

۳-  اصلاح ساختار ساف به منظور تبدیل آن به یک تشکیلات جامع ملی.

۴- اعلام مرحله کنونی به عنوان مرحله آزادی خواهی ملی و اولویت بخشی به مقاومت در برابر اشغالگران که این مساله نیازمند اعتبار بخشی مجدد به مقاومت و قیام و فراگیر شدن انتفاضه به منظور اخراج اشغالگران است.

۵- پایان دادن به شکاف داخلی و تحقق وحدت ملی و تدوین برنامه جدید یکپارچه و راهبردی بر اساس رهایی از بند اسلو و پایان دادن به شیوه دو دولتی و اتخاذ دو برنامه در عرصه ملی.

۶- تدوین برنامه ملی به منظور تقویت پایداری و موجودیت ملت فلسطین در سرزمین خود.

۷- برون رفت از وضعیت محصور کردن سرزمین و ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه و تاکید بر یکپارچگی ملت فلسطین که شامل فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال های ۴۸ و ۶۷ و فلسطینیان مقیم اردوگاه های خارج از فلسطین هم می شود.

۸-  برقراری ارتباط با تمامی طرف های عربی و اسلامی در این زمینه و متوقف کردن جریان گسترده برقراری ارتباط با دشمن صهیونیستی و نیز پس گرفتن طرح صلح عربی و تعامل با کشور دوست و برادر مصر به منظور لغو محاصره غزه.

۹- پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی و مقامات آن و محاکمه آنها در دیوان کیفری بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی در کنار تقویت جنبش تحریم بین المللی این رژیم.

۱۰- آغاز گفتگوهای فراگیر ملی.