به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آل اسحاق در این دیدار با اشاره به وضعیت کشور گفت: امروز ایران اسلامی بالقوه های بسیار خوبی دارد و در حوزه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته ایم اما با چالش های مختلفی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه" جهان از قدرت ایران ترس دارد زیرا می داند ما داعیه حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را داریم و ایران تاثیرگذاری بسیاری در منطقه و جهان دارد" ، اظهار کرد: غربی ها علیه ایران برنامه و نقشه دارند. خاورمیانه شیشه عمر دنیاست و به همین دلیل می خواهند این منطقه را زیر سلطه خود داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: تمام تحولات تاریخی جهان در منطقه خاورمیانه رخ داده و هرکس این منطقه را در دست داشته باشد حاکمیت جهان را دارد و امروز ایران در منطقه از نفوذ بسیار بالایی برخوردار است. انقلاب اسلامی ایران معادلات جهانی را به هم ریخت و امروز بیداری اسلامی استخوان بندی منطقه را عوض کرده است و دیگر دیکتاتورهایی همچون مبارک و بن علی حضور ندارند. نگرانی آنها از این است که محوریت منطقه، ایران نباشد.

آل اسحاق با بیان اینکه" غربی ها می خواستند حکومت ایران را عوض کنند که نشد و امروز به جایی رسیده اند که می خواهند آسیب ایران برای خودشان را کم کنند" ، تصریح کرد: دشمن امروز از حوزه اقتصادی وارد شده است و با فشار و تهدید به دنبال رسیدن اهداف خود هستند.

وی در ادامه با تاکید بر حرکت تعاملی با جهان در چهارچوب خطوط قرمز و رهنمودهای رهبری گفت: باید فضای تعامل را به جای تعارض در جهان حاکم کرد. متاسفانه برخی بی تدبیری ها در اجرای سیاست ها وجود داشته و مشکلاتی را بوجود آورده است و باید به فضای تعاملی در چارچوب خطوط قرمز کشور و در جهت سیاست های مقام معظم رهبری حرکت کرد.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه" یکی از مشکلات کشور، استفاده نکردن از سرمایه های اجتماعی در کشور است" ، تاکید کرد: ما می دانیم که فتنه گران، سلطنت طلب ها، منافقین و انحرافی ها و… جایی در مسئولیت های اجرایی کشور ندارند اما باید از بقیه ظرفیت های در درون خیمه نظام استفاده شود.

آل اسحاق، تهدید اول غربی ها علیه ایران را در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: امروز مردم فرصت دارند با بازبینی شرایط و عملکرد گذشته برای آینده کشور با انتخاب صحیح رییس جمهوری کارآمد کشور به سمت پیشرفت و عدالت حرکت کند. مقطع فعلی نقطه عطف جمهوری اسلامی است و اگر انتخاب صحیح و درستی صورت گیرد، در تمام حوزه ها به صورت جهشی رشد و پیشرفت خواهیم داشت.

وی با اشاره به آرایش سیاسی کشور در انتخابات خاطرنشان کرد: اصولگرایان، اصلاح طلبان، طرفداران دولت و مستقل ها در انتخابات آینده حضور دارند. اصلاح طلب ها برای پیروزی در انتخابات خیز برداشته اند و در ظاهر متشتت هستند اما هدف مشترک آنها این است که اصولگرایان پیروز نشوند. سرمایه گذاری اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهاست.

این فعال سیاسی و اقتصادی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: بخشی از اصولگرایان معتقدند اصلاح طلبان و حامیان دولت پایگاهی ندارند و می تواند رقابت بین اصولگرایان شکل گیرد اما به نظر ما رقابت اصولگرایان خطر دارد.

آل اسحاق همچنین تاکید کرد: ما در ائتلاف پنج نفره و همچنین ائتلاف سه نفره قبول داریم که جامعتین فصل الخطاب است. در حال حاضر اقبال عمومی مردم به جریان اصولگرایی است و تشتت نباید به اصولگرایی ضربه وارد کند.

آیت الله باریک بین: هنوز برای وحدت اصولگرایان دیر نشده است

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین آیت الله باریک بین با تاکید بر جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اظهار کرد: خاورمیانه منطقه ای اصیل در جهان است و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) از این منطقه شروع می شود. قدرت های فاسد در طول تاریخ همواره خواستار حکمرانی در این منطقه بوده اند در صورتی که خاورمیانه باید مرکز ثقل جامعه و جهان باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به شرایط انتخابات و حضور اصولگرایان، بر لزوم وحدت تاکید کرد و گفت: هنوز برای وحدت دیر نشده است و بعد از تائید صلاحیت ها می توان به یک نفر رسید. علما و بزرگان باید معیارها را مشخص و امتیازات نامزدها را بررسی کنند تا مشخص شود کدام نامزد صلاحیت و مقبولیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه" معیارهای هر فرد بیشتر بود، باید او را انتخاب کنند و بقیه نامزدها نیز به او کمک کنند" ، بر اهمیت مقبولیت نامزدهای انتخاباتی نیز تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم زمینه مقبولیت را برای نامزد نهایی فراهم کنیم