عبدالرضا رحمانی فضلی پنج شنبه شب و در حاشیه سفر به استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی کردستان  در خصوص برگزاری نشست مسئولان اجرایی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی بیان کرد: چهارمین جلسه بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی طی این هفته با مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور سران سه قوه و تمامی مسئولان اجرایی کشور برگزار شد، بر اساس مطالبات مطرح شده از سوی رهبری و همچنین طراحی های صورت گرفته از سوی ایشان، مقرر شد که شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور پیگری جدی تری در خصوص برنامه های این نشست ها داشته باشد.

وزیر کشور گفت: در چهارمین نشست ابتدا، هفت دستگاه و سازمان اجرایی گزارش های مستقلی را ارائه کردند و در پایان نیز خود من جمع بندی در خصوص این اقدامات را ارائه کردم.

وی با اشاره به تعیین سیاست های کشور در طول شش ماه آینده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: در این نشست رهبری سیاست های کاری، خطوط و همچنین جهت گیری ادارات و سازمان های دولتی در طول شش ماه آینده را ترسیم کردند.

رحمانی فضلی افزود: ایشان در جمع بندی صورت گرفته از پیشرفت در کارهای ابراز خرسندی کردند و اظهار امیدواری کردند که در شش ماه آینده نتایج کارها بهتر و جدی تر از سوی دستگاه های دولتی دنبال و پیگیری شود.

وی گفت: بعد از برگزاری این نشست رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای اجتماعی کشور دستور دادند که مطالبات مطرح شده در این نشست سریعا دنبال شده و دستگاه های متولی گزارش کار خود را به شورا ارائه دهند.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور قرار است که نظام ارزیابی و پاسخگویی نیز برای اجرایی کردن هر چه بهتر مصوبات این نشست ها در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تعیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این سوال که برنامه دولت تدبیر و امید برای توسعه استان کردستان و رفع محرومیت های این استان چیست، اظهار داشت: جهش در کردستان یکی از مطالبات اصلی و جدی مردم این منطقه است و دولت هم در همین راستا اقدامات و برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده و دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه باید در جریان تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی نگاهی ویژه به استانهای همچون کردستان صورت گیرد، یادآور شد: همه باید تلاش کنیم که با پیگیری بهتر زمینه برای اختصاص ردیف های اعتباری ویژه برای کردستان و سایر استانهای این چنین فراهم شود تا کردستان با یک جهش در مسیر توسعه بهتر قرار گیرد.

وزیر کشور عنوان کرد: اولویت اصلی دولت در خصوص کردستان توجه به تامین مطالبات و خواسته های مردم است و در همین راستا نیز روز پنج شنبه در قالب برگزاری شورای توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، وضعیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان های استان کردستان، افزود: در کنار این مهم تاکید شد که با پیگیری های مسئولان استانی و شخص استاندار برای جذب اعتبارات ملی بیشتر تلاش شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: حق مردم کردستان بیشتر از این است و همه ما وظیفه داریم که در حد توان خود در راستای تامین نیازها و مطالبات مردم این استان تلاش و جدیت لازم را داشته باشیم.