اما در کنار تمامی تخریب هایی که به بهانه واگذاری املاک علیه شخص محمدباقر قالیباف صورت گرفت، این ماجرا ابعادی دیگر نیز داشت که گویای یک بازی سیاسی و از پیش طراحی شده بود. کاملا مشخص بود که هر آنچه روی داده، یک پروژه سیاسی گسترده در رسانه ها برای تخریب شهردار تهران است که به پشتوانه لیست واهی واگذاری صورت می گرفت.

با توضیحاتی که قالیباف در جلسه امروز شورای شهر ارائه داد. حتی اعضای اصلاح طلب شورا نتوانستند از کنار مظلومیت شهردار تهران بگذرند و یکی از این افراد به دفاع از قالیباف پرداخت. دفاعی که به نظر می رسد برای او بسیار گران تمام خواهد شد و در اولین دقایق پس از اظهارات دنیامالی، عضو اصلاح طلب شورا، رسانه های اصلاح طلب به وی تاختند و او را نیز با الهه راستگو مقایسه کردند.

احمد دنیا مالی، در واکنش به گزارش شهردار تهران در خصوص واگذاری املاک عنوان کرد: در روزهای اولی که این موضوع واگذاری مطرح شده بود از قالیباف خواستم که در این خصوص توضیح دهد اما شهردار تهران گفت: از آنجایی که ابعاد مختلف شفاف نیست در این مورد سکوت می‌کند چرا که باید نامه یک کارشناس سازمان بازرسی بررسی شود و دستگاه قضایی در حال پیگیری این موضوع است و هر حکمی که از سوی دستگاه قضایی داده شود شهرداری آن را می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه قالیباف مجرم است چرا که من پنج سال معاونش بودم اما حتی یک بار دستورات شبهه ناک نداد یادآور شد: قالیباف مجرم است چرا که در ابتدای جوانی به جنگ رفته و حالا نسبت به توسعه شهر اقدام کرده است و همسرش که عضو یک خیریه است می‌خواهد کار خیر کند و تخصصی‌ترین بیمارستان را در تهران بسازد. من هر روز و هر شب و به مدت دو ماه است که به مظلومیت این فرد فکر می‌کنم . باید این پروژه ناجوانمردانه اینجا بسته شود و من به شخصه با هر کسی که بخواهد فرافکنی کند و موضوعات اینچنینی را دامن بزند شخصا برخورد می‌کنم.

این سخنان را نه یک عضو اصولگرا بلکه یکی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران زده است. کسی که با لیست اصلاح طلبان به شورا راه یافت و در این چند سال اخیر انتقاداتی نیز از مدیریت شهری داشته است ولی در ماجرای تخریب ها علیه شهردار تهران نتوانست شاهد بازی ناجوانمردانه هم جریانی ها خود باشد و به دفاع از قالیباف پرداخت. 

اولین واکنش رسانه های اصلاح طلب به این موضع دنیامالی اینگونه بود: لیست بعدی اصلاح طلبان دیگر جایی برای حزب بادی ها نیست. رسانه های مستقل، موارد مشکوک را خط خواهند زد و اصلاح طلبان واقعی را جایگزین می کنند.

این گونه طرز برخورد دیکتاتور مابانه و حذفی با نمایندگانی که به دفاع از حقانیت می پردازند بی سابقه نبوده و در زمان رای گیری برای انتخاب شهردار تهران نیز، الهه راستگو در سیبل تخریب اصلاح طلبان قرار گرفت به گونه ای که تهمت ها و توهین های وحشتناکی علیه او در رسانه های اصلاح طلب و حتی توسط فعالین سیاسی این جریان مطرح شد. الهه راستگو نیز با لیست اصلاح طلبان وارد شورای شهر شده بود اما چک سفید امضایی برای حمایت از تصمیمات بی پشتوانه آنها نداده بود. 

رفتارهای دوگانه اصلاح طلبان هیچ سنخیتی با شعارهای زیبای آزادی بیان و حقوق شهروندی ندارد و در تخریب حتی از هم صنفی های خود نیز عبور می کنند. در حالیکه جرم احمد حکیمی پور به خاطر دست داشتن در انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی محرز است، رسانه های اصلاح طلب همچنان به دفاع و توجیه اقدام وی ادامه می دهند ولی دفاع یک عضو اصلاح طلب دیگر شورای شهر را از مظلومیت قالیباف، به باد انتقاد و توهین می گیرند. مشخص است که هدف تخریب قالیبافی بوده که به هر نحو و به هر روشی باید به حاشیه رانده شود و سرنوشت کسانی که به حمایت از او دست زنند، بهتر از الهه راستگو نخواهد بود!