به گزارش پارس به نقل از فارس، امین منظمی در نشست دانشجویی « بررسی آرایش جریان های سیاسی در انتخابات» که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اختلافات ایران و آمریکا مبنایی و هویتی است و به راحتی قابل برطرف شدن نیست.

*ادبیات اصیل اصولگرایی خطری برای نظام سلطه است

وی با بیان اینکه حضور ایران بر سر میز مذاکره پیش از انتخابات ریاست جمهوری به سود آمریکا خواهد بود، اذعان کرد: دشمنان با افزایش فشارها و تحریم ها می خواهند مردم را به انتخاب فردی در راستای اهداف و سیاست های آمریکا وادار کنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نشستن پشت میز مذاکره با آمریکا مساوی با از دست دادن استقلال و عزت انقلاب اسلامی بوده که امروز به عنوان الگوی مستضعفان جهان مطرح شده است.

وی ادبیات اصیل اصولگرایی را خطری بزرگ برای نظام جهانی سلطه عنوان کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری جدید نباید به وضعیت پیش از سال ۸۴ برگردیم.

*جنس فتنه سال ۹۲ مانند فتنه ۸۸ نیست

منظمی با اشاره به اینکه جنس فتنه سال ۹۲ مانند فتنه ۸۸ نیست، افزود: در سال ۸۸ نظام در برابر فتنه شوکه شد اما امسال نظام به طور کامل بر فعالیت های برخی افراد تسلط و آگاهی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی به طیف های مختلف اصلاح طلبان با گرایش های مختلف اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبانی که از فتنه سال ۸۸ اعلام برائت کردند می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی درباره انواع فتنه انتخاباتی تصریح کرد: فتنه پیش از انتخابات، فتنه حین انتخابات و فتنه پس از انتخابات، انواع فتنه های انتخاباتی هستند که مطرح کردن موضوع « انتخابات آزاد» از نوع فتنه پیش انتخاباتی است.

*رئیس جمهور آینده ارزشی، ولایت مدار و کارآمد باشد

این کارشناس مسائل سیاسی، ارزشی بودن، ولایت مداری و کارآمد بودن را شاخص های اصلی رئیس جمهور آینده عنوان کرد و افزود: دولت آینده باید واقعاً توانایی برطرف کردن بنیادی مشکلات اقتصادی را داشته باشد.

منظمی، وابستگی کشور به پول نفت را مسئله ای شوم خواند و خاطرنشان کرد: تحریم ایران موجب بروز استعدادهای بسیاری در بین جوانان ایران اسلامی شده و بیشتر به ضرر دشمنان بوده است.

وی هدف اصلی تحریم ها را فشار به مردم و شکستن کمر نظام دانست و گفت: اگر از این پیچ مهم تاریخی بگذریم آینده به نفع ایران خواهد بود.

*نیروهای اصولگرا متحد شوند

این کارشناس مسائل سیاسی، خواستار اتحاد و نزدیکی بیشتر نیروهای ارزشی و اصولگرا شد.

وی یادآور شد: امیدواریم شاهد اتحاد بیشتر در بین نیروهای اصولگرا و ارزشی باشیم.