حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب، اظهار کرد: تقریبا اکثر قریب به اتفاق طلاب بسیجی در سراسر تقاضای اعزام به سوریه را دارند که  این درخواستها در مراسم ها و جلسات گوناگون ارائه می شوند.

وی افزود: طلاب بسیجی هم همانند سایر اقشار مردم کشورمان در ماجرای مبارزه با گروهک های تروریستی تکفیری احساس تکلیف می کنند و اگر امر یا فرمانی در این زمینه صادر شود، آنها بدون درنگ جهت دفاع از حرم به سوریه می روند.

رئیس سازمان بسیج طلاب در پایان خاطرنشان کرد: از میان شهدای مدافع حرم ایرانی، تا کنون چندین تن از طلابی بوده اند که داوطلبانه به سوریه اعزام شده بودند.

در همین زمینه داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه "ورزشکاران زیادی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و اعزام به سوریه به ما مراجعه کردند" گفت: ان شاالله در مبارزه با اسرائیل به این ورزشکاران نیاز پیدا می کنیم. (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

همچنین غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه "بسیاری از هنرمندان کشور در مجالس، همایش ها و برنامه های برگزار شده در تهران و سایر استانها، تقاضاهای متعددی برای اعزام به سوریه جهت دفاع از حرم و ثیت آن لحظات حساس را مطرح کرده اند" عنوان کرد: "برخی از هنرمندان شاخص ما، به صورت انفرادی نیز موضوع رفتن به سوریه را از ما پیگیری می کنند". (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

محمد فراهانی رئیس سازمان بسیج مداحان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه مداحانی که به سوریه رفته اند برنامه های متعددی را برای مدافعین حرم اجرا کرده اند گفت: دوستان عضو سازمان ما در این زمینه بسیار فعال بوده اند و هیات ها و مراسم هایی را هم در حرم مقدس حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) برپا کرده اند. (