محمد فیضی  در خصوص وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: من خودم هم در ابتدا فکر می کردم آقای دانش آشتیانی فردی ضعیف برای آموزش و پرورش است، اما وقتی در جلساتشان شرکت کردم، احساس کردم ایشان فرد باسواد و آشنا به آموزش و پرورش و دارای برنامه ای منظم است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: من نظر بزرگان را هم در مورد ایشان پرسیده ام، با آقای نجفی هم صحبت کرده ام، خودشان اعلام کردند که در کنار آقای دانش آشتیانی هستند. بنابراین، بنده ایشان را برای احراز این پست پسندیدم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید از دعوت از دانش آشتیانی برای حضور در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری این جلسه مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است و آقای دانش آشتیانی نیز با توجه به سوابقی که در سال ۸۸ داشتند اعلام کردند که رویکرد سیاسی شان تغییری نکرده است، گفت: فراکسیون امید رویکرد سیاسی آقای دانش آشتیانی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد. اگر ایشان منتسب به مواردی است که شما می فرمایید، برخورد می کنیم و رای نمی دهیم. اعضای فراکسیون امید افرادی منطقی هستند که خط قرمزهای نظام برایشان مهم است.

وی با بیان اینکه بهتر است برگشت به گذشته نداشته باشیم، اظهارداشت: فتنه سال ۸۸ تمام شده و هیچ کس جرات حمایت از آن را ندارد. الان بحث انقلابی بودن و نبودن مطرح است.