ولی داداشی امروز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی کشور رو به پیشرفت باشد و تلاش دولت در این زمینه است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشت وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و این تحریم‌ها از روی کاغذ برداشته شده اما غربی‌ها به‌ویژه آمریکا از پشت پرده به بانک‌ها سرمایه‌گذاری ضربه می‌زند و اجازه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به اهمیت حضور بخش‌خصوصی در سرمایه‌گذاری کشور اشاره کرد و افزود: تا زمانی که بخش‌های خصوصی ورود نکنند و نتوانند فعالیت اقتصادی انجام دهند اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود.

* رنج مردم از بحران اشتغال در کشور/ استعفای 3 وزیر برای حفظ حرمت آنها بود

وی با بیان اینکه بحران اشتغال در کشور موجب رنج مردم شده است، تصریح کرد: خانواده‌ها از بحران اشتغال در کشور رنج می‌برند و ورود بخش‌خصوصی در این زمینه می‌تواند رونق اشتغال در کشور را رقم بزند.

داداشی سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی در کشور را موجب اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: با ورود بخش‌خصوصی معضل اقتصاد و اشتغال کشور برطرف می‌شود و رونق پیدا می‌کند.

 وی درباره استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و فرهنگ و ارشاد، گفت: دولت باید از مدت‌ها پیش این کار را انجام می‌داد و استعفای این سه وزیر اقدام درستی بود که با دستور رئیس جمهور استعفا دادند تا حرمت آنها حفظ شود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که استعفاها در سال گذشته که صدای اعتراض در حوزه‌های مذکور بلند بود رخ می‌داد و استعفای آنها در این زمان جای نقد دارد.

* تسریع در رسیدگی به پرونده اختلاس موجب امیدواری مردم می‌شود

وی با اشاره به موضع مجلس در قبال برخورد با اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان کرد: موضع مجلس در این زمینه قاطعانه است.

 داداشی افزود: کار کمیسیون اصل 90 رسیدگی به تخلفات است و بنده به عنوان دبیر این کمیسیون پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری می‌کنم.

 وی با تأکید بر اینکه هیچ نماینده‌ای در زمینه حق و حقوق فرهنگیان به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند، اضافه کرد: این موضوع قاطعانه در کمیسیون اصل 90 و مجلس پیگیری می‌شود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی در حال بررسی اتهامات است، خاطرنشان کرد: در این زمینه دستگیری‌هایی صورت گرفته و قرار است دادرسی انجام شود.

وی متذکر شد: کسانی که 8 هزار میلیارد تومان بالا می‌کشند دست‌های پشت پرده دیگری نیز داشته‌اند که آنها نیز باید رو شود و دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور این موضوع را رصد کرده و به مردم معرفی کنند.

داداشی با بیان اینکه حکم اختلاس‌کنندگان باید هر چه سریع‌تر صادر شود، یادآور شد: سرعت در رسیدگی به پرونده اختلاس موجب امیدواری مردم می‌شود.

* بسته شدن منافذ سوءاستفاده در پرداخت حقوق‌های نجومی

وی درباره پیگیری کمیسیون اصل 90 در زمینه حقوق‌های نجومی، گفت: در کمیسیون اصل 90 تعداد 10 مصوبه در قالب پیش‌نویس برای ارائه به صحن مجلس تصویب کردیم تا بتوانیم مصوبه مجلس را بگیریم.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پیش‌نویس مذکور منافذی که می‌شود از آن سوءاستفاده کرد را بستیم، گفت: قرار است این موضوع در قالب یک قانون تصویب شود و در صورت تصویب و تأیید شورای نگهبان، به دولت ابلاغ می‌کنیم.

وی افزود: در صورتی که قانون مذکور اجرایی شود از این به بعد حقوق‌های نجومی نخواهیم داشت اما دستگاه قضایی نیز باید با کسانی که در این قضیه مرتکب جرم شدند برخورد کند.

داداشی با بیان اینکه برخی‌ها در قضیه حقوق‌های نجومی مجرم و بعضی نیز مجرم نیستند، تصریح کرد: کسانی که مجرم هستند باید درباره آنها دادخواست کیفری و حکم صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه پرداخت و دریافت حقو‌ق‌های نجومی قصور کردند و پرونده‌شان حقوقی است اما مقصر نیستند و جرمی مرتکب نشدند و تنها حقوق گرفتند اگر بیت‌المال را اعاده کنند و برگردانند و به همین اکتفا شود، کافی است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مباحث حقوقی یک مقوله جرمی کیفری و یک مقوله حقوقی داریم، متذکر شد: در موضوع حقوق‌های نجومی با بعضی‌ها باید حقوقی و با برخی نیز کیفری برخورد شود.