آیت الله امامی کاشانی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه بعد از پیامبر(ص) می خواستند مدینه را از وحی تهی کنند، گفت: امروز هم می خواهند اسلام را از محتوا بیاندازند و اساس دین را از بین ببرند.

وی افزود: امروز به عناوین مختلف اسلام را غلط تفسیر می کنند و کسانی که منکر آن هستند مانند آل سعود و حکام مرتجع منطقه را با خود همراه می کنند.

امامی کاشانی با بیان اینکه بعد از قیام کربلا سعی کردند امام سجاد(ع) را منزوی کنند، گفت: آن زمان امام سجاد(ع) با دعا تفکر اسلام را بیان کردند و امروز هم همین است همانگونه که در آن قرن امام سجاد(ع) گرفتار بود امام زمان(ع) نیز گرفتار است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: امام سجاد(ع) در خفقان شدید بود و با دعا مطالب را بیان می کرد اما امام زمان(عج) گرچه مضطر است اما خداوند قدرتی به او خواهد داد که بتواند حکومت جهانی به پا کند.

وی افزود: امام باقر(ع) در مورد ظهور حضرت مهدی(عج) این چنین گفته است: او چنانکه در دیوار کعبه تکیه می دهد می گوید خدایا تو را به حق خودت قسم می دهم و بعد خطاب به مردم می گوید هر کس درباره خدا بحث دارد بیاید از من بپرسد. من انبیا، تورات، انجیل و قرآن را می شناسم و بعد به سمت مقام ابراهیم می رود و تضرع می کند اما آن زمان کسی به تضرع امام سجاد(ع) توجه نکرد.

امامی کاشانی با اشاره تبلیغات انتخاباتی در آمریکا ادامه داد: امروز ببینید که این دو آدم مزخرف که نامشان را کاندیدای ریاست جمهوری گذاشته اند تمام شعارهایشان درآدم کشی و جنایت است. به جای اینکه بگویند برای مردم آمریکا چه می کنند برخاسته اند و علیه ملت های مظلوم شعار می دهند. اگر ملت آمریکا به هویت خود برگردد یک نفر هم به این کاندیداهای ریاست جمهوری رای نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: وقتی این کاندیداهای آمریکا به خود اجازه می دهند این گونه درباره ملت ها و کشورها صحبت کنند به خاطر این است که ملت ها هویت خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه راه نجات دنیا انتظار فرج است گفت: اگر مسلمان ها بخواهند خود را پیدا کنند تنها راه آن انتظار فرج است و انتظار است که آدم را روی پا نگه می دارد. اگر مسلمانان و مردم عربستان به انتظار فرج بودند این حاکمان غلط و مرتجع را بیرون می کردند.

امامی کاشانی با بیان اینکه شیعه و سنی همه باید در انتظار فرج باشند، افزود: اهل سنت هم به فرج اعتقاد دارند. تنها اختلاف ما  این است که برخی از آنان نیز همانند ما اعتقاد دارند که حضرت به دنیا آمده است و امروز در غیبت به سر می برد اما برخی دیگر می گویند که هنوز به دنیا نیامده است.

خطیب جمعه امروز تهران تاکید کرد: اگر ما در انتظار فرج باشیم آن وقت می توانیم خودمان را بیابیم و تسلیم این همه جنایات نشویم.

وی با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان نیز گفت: ۱۳ آبان در پیش است. این روز، خشم ملت ایران بود اما از ۳۷ سال به این طرف این خشم ها گسترده تر شده چرا که مظلومان بیشتر شده اند.

امامی کاشانی ادامه داد: آن زمان ملت ها فکر می کردند که آمریکا ظلم کرده و امروز هم مردم یمن می گویند آمریکا ظلم کرده است ولو به دست آل سعود. همه می دانیم که پشت این همه جنایت در یمن، آمریکا و صهیونیسم خائن است.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه امروز خشم علیه آمریکا جهانی است شده است و این مختص به ایرانیان نیست افزود: امروز در سطح جهان مظلومان گسترده تر شده اند و امروز می بینیم که در عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و یمن مسلمانها گرفتارند.

وی با اشاره به انسجام در ایران تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل آنکه ایران رنگ انتظار دارد و به دلیل اینکه ولایت فقیه دارد از یک انسجام و تشکلی برخوردار است و حرکتی دارد و دشمن نیز برای همین انسجام برنامه ریزی و برای همین حرکت توطئه می کند.

امامی کاشانی با بیان اینکه امروز نیز می خواهند جامعه ما را همچون مدینه از اسلام تهی کنند، گفت: گرچه ما جوانان خوبی داریم ولی باز هم کم است و امیدوارم همه جوانان ما حالت انتظار و رنگ و بوی ولایت و مهدویت داشته باشند.