به گزارش پارس به نقل از مهر، سفرهای محمود احمدی نژاد به قم برای افتتاح پروژه ها، به دلیل بی نظمی و تاخیر رئیس جمهور، همیشه برای چند گروه، خسته کننده و کسل کننده است. مدیران و خبرنگاران از جمله این گروه ها هستند که باید قبل از شروع مراسم، ساعت ها در وضع بلاتکلیفی و سرگردانی باشند.

طبق اعلام استانداری، مدیران و خبرنگاران از ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه برای انتقال به محل برگزاری مراسم، جلوی استانداری حاضر شدند و دقایقی بعد اتوبوس ها و مینی بوس های حامل شرکت کنندگان این مراسم به سمت محل سخنرانی احمدی نژاد حرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم را مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی و تعداد اندکی از روحانیون که عمدتا در نهادهای استان فعالیت می کنند تشکیل می دادند، تا جایی که بعضی از مدیران به همراه معاونانشان در این مراسم شرکت کرده بودند.

بالاخره پس از پنج ساعت بلاتکلیفی شرکت کنندگان در محوطه تصفیه خانه آب، چرخ بال حامل رئیس جمهور و وزرای نیرو و راه و شهرسازی ساعت ۱۲ در نزدیکی سالن برگزاری مراسم به روی زمین نشست و احمدی نژاد نیم ساعت بعد در سالن حاضر شد.

رئیس جمهور پیش از ورود به این مراسم، به صورت هوایی از طرح مونوریل و بلوار پیامبر اعظم (ص) بازدید کرد و سپس با حضور در شهرک پردیسان، ضمن پرده برداری از تابلوی ورودی ساختمان مسکن مهر، از چند واحد مسکونی بازدید کرد و به خانواده هایی که در این واحدها سکونت داشتند لوح و هدیه ای داد.

وی پس از افتتاح طرح کمربند ریلی قم، به محل برگزاری مراسم رفت تا باز هم در کنایه ای به عده ای که نامشان را نبرده است، تهدید به گفتن ناگفته ها کند.

جلسه در ۸۵ کیلومتری قم

مراسم افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی و زیربنایی همچون برنامه های مشابه احمدی نژاد در سوله تصفیه خانه آب در ۸۵ کیلومتری قم برگزار شد تا مانند گذشته این سئوال به ذهن برخی مدیران و خبرنگاران برسد که چرا برنامه های رئیس جمهوری در خارج از محدوده شهری برگزار می شود؟

احمدی نژاد پس از حضور در محوطه تصفیه خانه، طرح انتقال آب از سرشاخه های دز را برای دومین بار با ۳ بار ذکر « یا مهدی» افتتاح کرد. سپس مقداری از آب این طرح را نوشید و گفت: این آب از آب محله ما بهتر است و آقای وزیر پارتی بازی می کند آب محله ما را از آب چاه تامین می کند.

رئیس جمهور ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه وارد سالن جلسه شد و پس از سخنرانی مدیرعامل آب منطقه ای تهران، استاندار قم، وزیر نیرو و وزیر راه و شهرسازی، در جایگاه حاضر شد و پس از بیان جملاتی پیرامون اهمیت و جایگاه قم، در مورد طرح قطار هوایی گفت: قطار هوایی انشاءالله خواهد آمد و خواهید دید چقدر نشاط و شادابی برای قم می آورد و مردم قم سوار آن می شوند، سلام می دهند و شهر را می بینند.

حرف های ناگفته

احمدی نژاد ادامه داد: حرف هایی است که اگر بعداً خدا عمر داد با مردم مطرح می کنم. پول ملت را به زیرزمین منتقل کرده و با اصرار چند برابر هزینه کردند. در حالی که آنجا که می توان ارزانتر انجام داد باید انجام دهیم چرا این طرح را گرانتر اجرا کنیم.

وی در توصیه ای به مردم قم گفت: آب سالم وارد قم شد و مردم قم نگران افزایش جمعیت نباشند. من به شما از طرف خداوند قول می دهم روزی می رسد. بعضی ها متوجه نمی شوند فکر می کنند جمعیت مثل نخود و لویبا است که اگر کم شد در بازار خرید می کنند.

فراموش نکردن ماموریت های آرمانی توصیه دیگر احمدی نژاد به مردم قم بود.

احمدی نژاد گفت: دیروز به یکی از شعرا گفتم طوری تصمیم گیری می کنیم که فقط مملکت ما تهران است. باید همه مملکت را آباد کنیم و همه در این کشور شریک هستند. دوزار در جیب مردم می گذاریم جیغ می زنند ولی هزاران میلیارد تومان را می برند.

زنده باد ایران، زنده باد احمدی نژاد

گزارشی از دو سفر اخیر به ونزوئلا یکی دیگر از محورهای سخنرانی احمدی نژاد بود که فضای مراسم را با خنده شرکت کنندگان تغییر داد.

وی چاوز را مردی مومن و انقلابی توصیف کرد و گفت: چاوز در تمامی سخنرانی ها اسم امام (ره) را می آورد و چوبش را هم خورد. بارها برای مسائل گوناگون با او تماس می گرفتم و می گفت هر چه جمهوری اسلامی بگوید قبول داریم. در ماجرای غزه صحبتی با او داشتم که وی بعد از آن تلفن را برداشت و به وزارت خارجه اش تماس گرفت و بدنبال آن سفیر اسرائیل را از کشورش بیرون کرد.

رئیس جمهور به مراسم تشییع جنازه چاوز که با حضور میلیونها نفر برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این مراسم همه می آمدند به ما تسلیت می گفتند و می گفتند چاوز ما را با شما آشنا کرد.

احمدی نژاد افزود: در صف طولانی که مردم ایستاده بودند رفتم و مردم ونزوئلا با صدای بلند زنده باد ایران می گفتند. البته زنده باد احمدی نژاد هم می گفتند. این دفعه که رفتیم سرودهای انقلابی قوی پخش کردند و به محض اینکه پیاده شدیم فریادها بلند شد و همه زنده باد ایران می گفتند. ما هم ابراز احساسات کردیم.

وی با خنده گفت: البته در این سفر برای ما سئوال شرعی هم پیش آمد که بعدا می پرسیم. من از آمریکا نمی ترسم. یک وقتی سئوال شرعی پیش می آید باید بپرسیم.

اشاره احمدی نژاد به مواجهه اش با مادر هوگو چاوز در مراسم تشییع چاوز بود که با گفتن این جملات، شرکت کنندگان همراه با احمدی نژاد خندیدند.